Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mye arbeid å skifte lageret på inngående aksel på girkassen? Noen som har en "how to do" også kanskje?:)

Er en m52b20 motor, men er usikker på hvilken kasse som står på. (320i med enkel vanos.) 95 modell.

Skrevet

Ikke så voldsomt vanskelig, men det er litt stress å komme til alt. Det er spesielt boltene øverst på girkassa blant annet som kan være litt vanskelige å komme til skikkelig, eller få lagt nok makt på hvis bilen bare står på små bukker. Jeg kom greit til de, men sleit litt med å få nok makt på boltene med den lille plassen jeg hadde under bilen.

Det er egentlig bare å begynne å demontere, så ser du hva som må bort for å få ned girkassa. Av med varmeskjold, eksos, mellomaksel, slavesylinder og plugge ut følere på kassa. Kan være en fordel å løsne motorfestene litt så du har litt fjæring å gå på, slik at du klarer å tilte kassa litt ned i bakkant for hånd.

Pass på å ha et brukbart utvalg av forlengere, for dette vil du trenge når du skal komme til de øverste boltene. Så er det ut med boltene rundt kassa, og boltene under kassa som går inn ved bunnpanna. Sikkert noe småtteri jeg glemmer av også. Men hvis alt er løsnet, så skal kassa komme uten så mye stress. Pass på at kassa ikke henger så mye på akslingen da den kan bli skjeiv, så en jekk til å støtte opp under kassa mens du tar den ut er sikkert ikke en dårlig ide, hvis du holder på alene. Jeg tok selv både kassa inn og ut selv, og hjalp meg selv med jekk, så det går. Kan være litt kverrulering å få kassa på plass igjen, men det gjelder bare å få rett vinkel så smetter den på.

Anbefaler også å lese gjennom denne, hvor du ser både bilder og forklaringer. Sier mye mer enn bare min lille forklaring.

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... eplace.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...