Gå til innhold

Carsoft 6.5 Diagnose i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du kan ikke laste det ned med home versjon av windows, man må ha professional. Hvis man prøver å velge professional og man har home, får man installert det, men ikke startet programmet.

Det jeg gjorde var å lastet ned VMWare for å så kjøre den xp filen som ligger på siden i VMWare.

Okey.. da skal jeg prøve på det.. har du noe mere info å komme med så kjempetusentakk for det.. :D Jeg bruker pr nå en laptop ifra jobben med xp-pro på. Men får faen ikke kontakt med bilen..

Skrevet
Du kan ikke laste det ned med home versjon av windows, man må ha professional. Hvis man prøver å velge professional og man har home, får man installert det, men ikke startet programmet.

Det jeg gjorde var å lastet ned VMWare for å så kjøre den xp filen som ligger på siden i VMWare.

Okey.. da skal jeg prøve på det.. har du noe mere info å komme med så kjempetusentakk for det.. :D Jeg bruker pr nå en laptop ifra jobben med xp-pro på. Men får faen ikke kontakt med bilen..

Riktig COM port i bruk? slik som er beskrevet av Raichor.

Vær obs på at 2 programmer ikke kan bruke samme com port. Så hvis du har et annet kommunikasjonsprogram til noe annet som bruker com port må dette avsluttes før du starter opp diagnoseprogrammet.

(Har aldri brukt noe diagnoseprogram, så kan ikke svare på settings osv)

Det ligger forresten en annen post her på forumet som heter Den store diagnose topicen eller noe den slags, kan være litt erfaringer som er blitt skrevet der.

Skrevet

Vær obs på at 2 programmer ikke kan bruke samme com port. Så hvis du har et annet kommunikasjonsprogram til noe annet som bruker com port må dette avsluttes før du starter opp diagnoseprogrammet.

Det ligger forresten en annen post her på forumet som heter Den store diagnose topicen eller noe den slags, kan være litt erfaringer som er blitt skrevet der.

Det er nok noe rart med com portene. (mest sannsynlig meg :lol: ) Man kan velge mellom 1 til 4 i carsoft.. men maskinen tildelte den nr 8. Endret den til nr 1 i enhetsbehandlinga og i carsoft, men funket fremdeles ikke.. 2 og 3 er opptatt.

Skrevet

Det er nok noe rart med com portene. (mest sannsynlig meg :lol: ) Man kan velge mellom 1 til 4 i carsoft.. men maskinen tildelte den nr 8. Endret den til nr 1 i enhetsbehandlinga og i carsoft, men funket fremdeles ikke.. 2 og 3 er opptatt.

hmmm...

Kan det være noe med overføringshastigheten da? Har vært borti andre programmer der hvis man har for høy hastighet klarer den ikke motta/sende. Hvilken hastighet har du nå? Prøv å sett ned til 9600. (portinnstillinger -> Biter per sekund)

Skrevet

Den står på 9600 som default. Prøvd å endre.. Oppdaterer driver på kabel.. Det er noe med Usb-rs232 kabelen. Den blinker et rødt blink når den prøver å koble til... den skal lyse grønt.. hmmm.

Skrevet

Har opplevd at forskjellige biler har reagert forskjellig, prøvde på en 2001 e39 nylig med ODBII pluggen overgang fra RS232 til usb og fikk ikke ut noe selv utover motor feilmelding, selv om jeg prøvde å endre bit rate fra 75 og hele spekteret oppover. Har også problemer med en del moduler i min egen bil, men får tak i de fleste.

Hvilken kabel har du BTK?

Har forøvrig blitt vel irritert på carsoft og dealextreme kablene, de fungerer når de selv føler for det og med de bilene de føler for.

Har bestemt meg for å utforske alternativer som easy DIS og andre løsninger som også gir meg coding muligheter.

Skrevet

Hei.

Jeg kjører OBDII og overgang fra USB til Rs232. Men den kabelen jeg kjøpte først, en kable med optobridge til 1200,- funket ikke pga no driverfart som ikke ville fungere i XP pga at den er usignert.

Kjøpte en på Clas Ohlson i går og da funket det. Men får dog ikke kontakt med alle moduler (tror carsoft er noe ustabil)..og kodinga kan en bare legge pent på hylla. Bare no barnehage-greier. Litt skuffa kjenner jeg. Men skal ut å prøve på nytt i kveld og prøve å overbevise meg selv.. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...