Terje79 Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Fikk for noen dager siden hjelp med noen feilkoder hentet ut med Biltema sin kodeleser. Den det gjadt da var "Misfire detected during start-up - cylinder 2". Fikk tips om at det kunne være coil, coilen er byttet og alt virket fint fram til i dag tidlig. Startet bilen i dag og samme symptomer som sist, bilen rister lett etter ca 1min på tomgang. Samtidig så høres det på eksosen at noe er galt. La hånda foran eksosrøret og merker at eksosstrømmen kommer støtvis, den skal vel ellers være jevn. kikket under panser og motor rister. Den går vel på bare 5cyl, men hvorfor? Feilkoden som kom opp idag: "Cylinder misfire with fuel cut off - cylinder 2" Noen som kan fortelle meg hva som kan være feil? Det skal sies at jeg ikke merker noe til at bilen er slappere under kjøring. 01 520i (M54B22)
Daniel l Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 min bil gikk bare på 5 sylindre.. vippearmen på sylinder to var knekt. på innsugssiden. merket ingenting til det før jeg åpnet opp for å bytte ventiltetninger.. da så jeg det.
Terje79 Skrevet September 21, 2011 Forfatter Skrevet September 21, 2011 Ok, hadde du samme greiene som meg når du startet opp kald bil? Var det en dyr fix?
Daniel l Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 har ikke sjekket på eksosen da jeg hadde problemet.. men den ristet ja men mer en 1 minutt.. var hele tiden omtrent.. den går jo ikke jevnt om vippearmen er knekt men tar ca 10 minutter og ta av topdeksel, og da sjekker du om alle deler er inntakte
Daniel l Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 jeg jobber for tiden med å fikse vippearmen.. toppen må av. 240kr for ny vippearm + toppakning 600kr også må du jo gjøre det selv for å spare penger.. blir mye dyrere på verksted. men ta av toppdekselet å sjekk først
Terje79 Skrevet September 21, 2011 Forfatter Skrevet September 21, 2011 Skjønner, skal ta det på fredag. Hive av toppdeksel og sjekke armene. Akkurat lest meg ihjel på bimmerfest ang dette, noen påstår VANOS og andre en drøss andre ting. Men jeg får starte med å se hvordan tilstanden er under toppdeksel:) Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå