Haymannen Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 skulle ned med eksosen og mekke litt her ene dagen, og kom til å knekke ene bolten som kobler sammen forreste og bakerste del av eksosanlegget. valgte og vennte med å fortsette da jeg var redd for at flere bolter skulle knekke, og sette bilen fast i garasjen:P MEN, jeg prøver no å finne ut hva jeg trenger for å erstatte den delen jeg knakk, og blir ikke helt klok på hvilke bolter som er på. legger med et par bilder og håper noen har noen gode tips om fjerning av det som står igjen og hva det skal erstattes med. Første 2 bildene viser den bolten jeg knakk. siste viser baksiden.
kvammis Skrevet September 21, 2011 Skrevet September 21, 2011 Borr/slip/slå ut restene og bruk en gjennomgående bolt + mutter
bmw-520i Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 vis du klarer og sveise en bolt oppå den så får det ut og du varmer opp bolten som er knekt.
Haymannen Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 hadde tenkt å bore og erstatte med gjennomgående, men har en sta far som overvåket det hele og påsto at "der må man bruke samme bolten som er der"... men det finner jeg ikke på delekatalogen:P bare en denne: nr.6 og 7 : http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /17207.gif
rekorden Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Ser ikke helt for meg hvorfor far din mener at en må bruke samme bolten som er der... En gjennomgående er mer 'servicevennlig' enn disse andre som må borres ut hvis/når de knekker. Hvis en gjennomgående knekker så er det ikke mer arbeid med å fjerne restene... Ifølge delekatalogen, hvis en fortsatt skal bruke boltene som er der, da må en bytte hele eksosmanifolden da denne bolten ifølge tegningen sitter fast i manifolden.
Haymannen Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 var det jeg også mente:P men no er han midt ut i nordsjøen, så no er det ikke noen å krangle med i garasja på et par uker:P skal hente pakningene no, og så se om e ikke får tak i noen bolter også idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå