Lamek Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Ja deter veldig dyrt å fikse på verksted.. det kan være flere ting som er årsaken til slakke.. Begyn med det enkleste. endeledd? slakke i dem? Rattakselkryss? dem når du å kjenne på fra motorrommet. sitter ca 30cm under bremsekraftforsterker.. Inni bilen helt nederst på rattstammen ligger rett over gass og bremsepedalen er det en splines med en stramme mutter, sjekk at muttren der er satt passe stram. er den for slakk får du dødgang på rattet og er den for stram vil du ikke kunne justere rattet ut og inn.. Det finner du ut av.. Sjekk at alle disse pungtene er i orden og evt fiks det, er det fremdeles ikke i orden må du sjekke servosnekka..
e36drift316 Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Hva med hjelpesnekke. de blir også ofte slitt!
Lamek Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Ja den bør også sjekkes, samt paralellstag.
S.Hafsmo Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Stram snekka. Er en strammeskru med låsemutter på toppen. For å sjekke annen slakke, kan du kjøre bilen over en grav, og få noen til å ratte litt frem og tilbake, mens du sjekker om det er slakke i noen foringer/ledd. http://www.bmwe34.net/E34main/Trouble/Steeringplay.htm http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... ng_box.htm
ohboy Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Pass på å ikke stramme for mye da for da kan det bli litt dårlig med selvoppretting
Espenstil Skrevet September 22, 2011 Forfatter Skrevet September 22, 2011 tusen takk for helpa. får se hva jeg får til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå