Gå til innhold

Innkalling til teknisk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkuratt kjøpt en BMW 325i E30 86 mod. Var visstnok innkalling til teknisk på denne... Den er ganske shabby, er nok en som kjenner en som har fått den eu godkjent regner jeg med, men ligger heldigvis papirer på det i bilen. Så da melder jeg tosken for ulovlig eu godkjenning.

Går de grundig igjennom hele bilen? Vet det er eksoslekkasje ihvertfall, og slitte dekk, og slark i styring kjennes det ut som.

Skrevet
........., er nok en som kjenner en som har fått den eu godkjent regner jeg med, men ligger heldigvis papirer på det i bilen. Så da melder jeg tosken for ulovlig eu godkjenning.

Går de grundig igjennom hele bilen? Vet det er eksoslekkasje ihvertfall, og slitte dekk, og slark i styring kjennes det ut som.

Når var den EU-godkjent sist?

Melde tosken for hva???? Er bilen Eu-godkjent for en tid tilbake, så kan ikke verkstedet garantere for at deler er byttet i ettertid, blitt defekte/slitte osv...

Ett verksted som Eu-godkjenner en bil i dag med feks godkjente bremser dekk, fjærer osv, kan ikke lastes for at eier feks bytter dekk, bremser og kapper fjærer og lignende dagen etter.

Skal bilen inn til teknisk kontroll sjekker de hele bilen JA.

Så her er det nok bare å få bilen i teknisk god stand, så du kjører lovlig og ikke minst trygt for både deg og medtrafikanter.

Skrevet

Den er eu godkjent i Juli.. Er ekstremt mye hjemmemekka på den, lite som henger på greip. Fjærer ser ut til å være kappa.. må man ha originalfjærer for at den skal gå igjennom teknisk?

Skrevet

Ligger det mangellappe på bilen fra FØR den var EU-godkjent så er det gjort på fusk. Du bør ringe Statens Vegvesen og få de til å sjekke opp hva som ligger bak mangellappen. Om du da vet om ting som ikke er lovlig på bilen fra før av, er det jo til ditt eget beste at du fikser dette før du drar på visning..

Skrevet
Den er eu godkjent i Juli.. Er ekstremt mye hjemmemekka på den, lite som henger på greip. Fjærer ser ut til å være kappa.. må man ha originalfjærer for at den skal gå igjennom teknisk?

Sef. må du orginalfjærer. Eller du kan få tak i et tuv godkjent senkesett. Men da må du også ta 4-hjulskontroll.

Du kan jo kjøre innom et verksted og la de se på bilen først ;)

Skrevet

Bøtteseter er faktisk ikke ulovelig, så lenge stolene er godkjente, ikke i "veien" for beltet, og ikke fiklet med festene.. skal se om jeg finner paragrafene på den delen, fant noe om dette for en stund tilbake...;=)

Skrevet

Okei, aner ikke om de er godkjente. Er sparco stoler, er ikke i veien for beltet heller. Mener han jeg kjøpte den av sa forrige eier, som satte inn stolene var veldig kortvokst og modda festene for å komme lenger frem og høyere opp...

• 2 months later...
Skrevet

Har ikke hørt noe enda :o fikk frist til 1.oktober. Rakk ikke fikse en dritt før det, så bare dreit i det. Og har enda ikke hørt noe. Men fått fiksa eksoslekk og div andre ting.

Skrevet

Send regnr til 2282 og sjekk om det ikke står "Begjært avregistert".

Statens Vegvesen er rask på pletten med varskobrev i postkassa når noe går en dag over fristen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...