Raichor Skrevet September 22, 2011 Skrevet September 22, 2011 Fikk det til å fungere helt fint med windows 7 64 bit, vil fungere for hvilken som helst windows over XP. Metode: Virtual pc med XP mode som er begge gratis og fritt tilgjengelig, kjører carsoft 6.5 SP1 Ting du trenger: - BMW kabler (fra ebay, dealextreme eller andre kilder). - Port å koble til på pc'en om du har com port eller kjøper f.eks clas ohlson overgang fra com til USB og bruker denne. - Driver for kabel om du bruker overgang fra usb til com. (Annet begrep for COM er RS232) - I tilfelle clas ohlson sin kabel fant jeg driver på Wiretek.com.cn -> support -> mange alternativer når det står USB - 232 på mange der, bare last ned til du finner den som inneholder en .exe fil som heter prolific noe, denne har driveren du vil ha. Pakk ut denne til disken og kopier over til Virtual PC. -> koble sammen ledningene (Trenger ikke være tilkoblet bil) og koble de til pc'en installer adapter/kabel om du bruker disse. (Merk for kabel/adapter kan det hende du må installere disse på Begge systemene du nå har oppe, virtual pc og i mitt tilfelle windows 7. Men skal holde med å gjøre det i Virtual PC) Last ned Virtual PC og XP mode og følg instruksjonene for å installere (det er veldig enkelt). Kjør igang Virtual PC i xp mode, kopier installasjons filene inn på c: i virtual pc (den krangler om du bruker fra CD eller usb disk) Installer Carsoft 6.5 på i virtual pc xp slik: Installer SP 1 Kopier inn crack for SP1 der de skal være "c:\program files\CARSOFT\BMW" f.eks om du innstallerte der Sjekk at Carsoft er oppe og vil kjøre (trenger ikke være tilkoblet bil). Start Carsoft ved å kjøre CARSOFT65BMW.exe i CARSOFT katalogen. Vi trenger nå å koble til kabelen til virtual pc, dette gjør vi ved å trykke på menyen -> USB -> (Her vil det variere utifra hvilken løsning du har, for min del er det usb-seriell controller). Du er nå koblet til kabelen, om du ikke har lagt inn driveren for eventuelle adaptere må dette gjøres nå. Da skal alt være klart og vi trenger bare å fortelle carsoft hvilken com port kabelen er koblet til, dette finner vi ut ved å gå til kontroll panel (i virtual pc Xp) -> system -> hardware -> device manager -> trykk på ports og finn den som er din. I mitt tilfelle er det com 3 som en ser i parentes bak min usb til seriell connector. I carsoft trykker vi på Diagnosis data -> settings og velger da COM 3 som vi så. Da er det bare å ta med bærbaren turen ut, sette på tenninga på bilen og koble til. Kjører en enkel perform diagnosis og som en ser av bilde er vi da i mål! Window 7 kjører virtuell PC i XP mode, med fungerende carsoft: Spør i vei om det er noe som er uklart eller dere lurer på. mege34 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå