ealoken Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 Hei, jeg driver og samler litt info mtp vinterens prosjekt, S50b32 i e28. Er det noen her som har gjort noe liknende? Jeg tenker mest på motorfester, elektronikk osv skal jeg alltids klare og få til. Mvh Erik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 bruke e28 m20 fester og e28 m20 bunnpanne osv så eru kommet langt. elektronikken er ikke no hokkus pokkus. nesten likt som og koble det opp i e30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 23, 2011 Forfatter Share Skrevet September 23, 2011 passer m20 bunnpanna på s50 motoren? e28 m20 labber ja. takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 er jo i utgangspunktet samma blokka, men jeg veit ikke 100% sikkert. hvis det ikke går ere jo lettest og montere m50 sil med bunnpanne fra e34 som har sumpen foran traversen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen-A Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 m20 panne passer ikke. men e34 m50 passer. bruker du m20 fester får du m20 vinkel og da blir det trang på innsugsida+ att girkassa blir stående skeivt. Prøv og bruk m50 e34 fester og, mye mulig det går og bruke dem. forstillingene på e28 og e34 er meget like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet September 23, 2011 Share Skrevet September 23, 2011 kan jo legge en plankebit i passe tykkelse på traversen og hive inn motoren slik at den hviler på planken. så justerer du inn motoren slik du vil ha den også lager du deg egene fester.. har gjort det sånn mange ganger og er ca 1time jobb på hvert feste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smez Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 jeg så en e28 med s50b30 på et treff jeg var på, på ruudskogen men hvem eier den vet jeg ikke har aldri sett bilen verken før eller etter.. var norske skilt på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 Har forsket litt med m50 e28 i det siste. M50 E34 fester passer ikke inn sånn helt uten videre. Men lamek sitt tips er nok det letteste, kommer til å prøve dette på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 blir nok og lage egne fester ja. 5mm stål og sveise apparat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet September 24, 2011 Share Skrevet September 24, 2011 blir nok og lage egne fester ja. 5mm stål og sveise apparat Har laget plater i 5mm til å skru i blokka. Tror det blir sømløse bøyde rør mot travers. Det burde holde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 24, 2011 Forfatter Share Skrevet September 24, 2011 ja, det burde tåle juling. uff, jeg blir helt sjuk av den lyden jeg. sånn skal jeg ha. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 ja, det burde tåle juling. uff, jeg blir helt sjuk av den lyden jeg. sånn skal jeg ha. pfffff, bedre lyd i denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 28, 2011 Forfatter Share Skrevet September 28, 2011 hehe, har sett den også ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 Her er ett bilde fra jeg monterte m106 i e28.. der må man lage feste på hlyresiden og bruke de fremste bolthullene i blokka pga turboen.. Laget platen på blokka først og skrudde den fast. Etter det tilpasset jeg plata fra motorputen og inn til motoren og pungtsveisa den, så demonterte jeg festet, tilpasset en kneplate og helsveiset det. Thats it:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lamek Skrevet September 28, 2011 Share Skrevet September 28, 2011 blir nok og lage egne fester ja. 5mm stål og sveise apparat Har laget plater i 5mm til å skru i blokka. Tror det blir sømløse bøyde rør mot travers. Det burde holde. Det ingen hensikt og overdimensjonere motorfestet.. For å si det sånn så har jeg forstått at 10nm er ca 1kg på 1meter arm i vridningsmoment. Det vil da si at om du har en motor på 1000nm Så er vridningsmomentet på motorfestene på bare ca 100kg ved fullt pådrag og man må også tenke på at man har 4 fester. 2 på blokka og 2 på girkassen, er i hovedsak motorfestene som holder og da har man bare ett trykk på 40-50kg pr feste. Så Motorfestet jeg har lagt ut bilde av over er VELDIG overdimensjonert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå