kossmaster Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 driver og monterer et xenonkitt men begynder og bi sprø da monterings anvisningen var ubrukelig mildt sakt. da det eneste som sto var og drille et høl og du kan nå montere resten... har montert pærene, balast& tenner. det som gjenstår er den ekstra kontantken som er på vær pære og 2 ledninger på rele'et som som tilfører strøm til balast/tenner. takker før all hjelp
Glennski Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Strøm som tidligere ga tilførsel til halogenpæra skal inn på ballasten. Så er det bare å koble sammen ballasten og xenonpæra.
kossmaster Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 så de to ledningene på rele'et som ikke tilfører strøm til balastan skal kobles stil strømkablene til halogen pæra ? skal da strømmen til halogen pæra ignoreres på venstre siden ( batteriet og rele'et er på høyre side)
Glennski Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Hvilket relè snakker du om? Når du fjernet halogenpæra i lykta, så hadde du vel 2 ledninger? Jord og + ifra relèet. Disse 2 kobles til inngangen på ballasten/ene. Du har vel en på hver side regner jeg med. På mine xenonkit så har det hvertfall vært plug and play imellom pæra/ene og ballasten med ferdige kontakter påmontert ledningene. Kan du ikke heller ta å laste opp et bilde av delene hvis du er usikker på kobling?
kossmaster Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 skal gjøre det om jeg ikke finner ut at det no.. skal plages litt mere :s
kossmaster Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 viste seg at jeg bare tenkte for avangsert, var pug and play likevell. hadde montert en kobling som sansynligvis var ment for bi xenon på halogen kablene dermed fant jeg ikke rett plassering til til de kablene som faktisk skulle monteres på halogen kablene Men hvordan blir det da når man skal montere xenon i kjørelys og ? hvordan får man disse svake nokk til og ikke plage andre bilister ? bestille høyere kelvin ?
Glennski Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Det får man ikke på biler uten xenon som standard Ettermontert xenon er hat ute på veiene og du vil mest sannsynlig bli stoppet av politiet før eller siden. Men er tøft så lenge det varer Dessusten må du ha påmontert lyktespylere og automatisk høydejusterbare lykter, holder ikke med den manuelle funskjonen.
kossmaster Skrevet September 23, 2011 Forfatter Skrevet September 23, 2011 tja mulig jeg bare holder det til langlysene likevell de legger seg oftes ikke inn når disse blir brukt i kun langlys foresten no når du er inne og ser, du vet vell ikke hvor man finner rele'et til kupelyset( dimmingen) på en e34 ? dette streiker totalt :S
Glennski Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 http://www.e38.org/e34/ Hvis du scroller ned til "Electronics" og velger 1989 BMW e34 Electrical Troubleshooting Manual (PDF) Der har du hele det elektriske anlegget i bilen din.
hao Skrevet September 23, 2011 Skrevet September 23, 2011 Men hvordan blir det da når man skal montere xenon i kjørelys og ? hvordan får man disse svake nokk til og ikke plage andre bilister ?bestille høyere kelvin ? Hvorfor skal du da montere xenon der da? Hvis det er farge du tenker på har du mulighet til både LED og blåtonepære. Selges også noe på Ebay med meget hvitt lys men har ingen erfaring med det.
kossmaster Skrevet September 24, 2011 Forfatter Skrevet September 24, 2011 var det som var tanken ja. ser ikke akkurat pent ut med gule lys i nærlysene no gir led pærer nokk lys til og se veien når du blender da, eller er det bare look ?
hao Skrevet September 24, 2011 Skrevet September 24, 2011 Kjøpte noen Kina LED, men det var umulig å bruke i hovedlys. Så er nok mest for syns skyld. Men finnes kanskje forskjellige kvaliteter da? Finnes jo vanlige pærer med litt forskjellig lys da. Alt fra blå til hvit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå