Gå til innhold

87 e30 overheter. + fusk, dør ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bilen min overheter.. finner ikke ut av hva det er, - ny termostat - toppakning er det ikke. vifta går fint.

blåser kaldt in i coupe på varmt og kaldt.... spiller ingen rolle

nederste slange til radiator kald. øverste varm.....

men, lurer på hvilken slange som skal hvor, baaaak toppen, inn mot torpedoen. altsåå inn mot varmeregisteret?? om det er den øverste eller nederste slangen som skal øverst eller neders og omvendt??? en slange som går fra toppen og inn mot registeret og en fra radiator inn på registeret

i tilleggg til dette så har jeg et annet problem. dette går ut på at motor fusker ved gass på tomgang... og når kjører (har bare prøvd å kjøre 200 meter - nylig byttet motor) - men jeg har ikke fått tid til å sette på eksosen helt har bare på grenrør og forrør til gren.... kan det ha noe med dette å gjøre.... at den liksom ikke får riktig motstand og dermed begynner å hoste og fuske litt?????

takknemlig for all svar! :)

Skrevet
bilen min overheter.. finner ikke ut av hva det er, - ny termostat - toppakning er det ikke. vifta går fint.

blåser kaldt in i coupe på varmt og kaldt.... spiller ingen rolle

nederste slange til radiator kald. øverste varm.....

men, lurer på hvilken slange som skal hvor, baaaak toppen, inn mot torpedoen. altsåå inn mot varmeregisteret?? om det er den øverste eller nederste slangen som skal øverst eller neders og omvendt??? en slange som går fra toppen og inn mot registeret og en fra radiator inn på registeret

i tilleggg til dette så har jeg et annet problem. dette går ut på at motor fusker ved gass på tomgang... og når kjører (har bare prøvd å kjøre 200 meter - nylig byttet motor) - men jeg har ikke fått tid til å sette på eksosen helt har bare på grenrør og forrør til gren.... kan det ha noe med dette å gjøre.... at den liksom ikke får riktig motstand og dermed begynner å hoste og fuske litt?????

takknemlig for all svar! :)

Siden du har byttet motor har du vel ikke fått lufta kjøle systemet ditt godt nok virker det til. :)

La den bare gå på tomgang med lokket på ekspansjonstanken av, og varme apparatet på fullt i ti minuutters tid, så ordner det seg nok :)

Jeg har hvertfall aldri hatt problemer med å lufte disse motorene før:)

Den som kommer fra toppen er inn på registeret (øverste) :)

Nei, eksosen din har nok ikke noe å si på det.

Står pluggkabelene dine riktig da? :)

Skrevet

Du må lufte kjølesystemet. kjør bilen en liten tur, sett den i motbakke med fronten opp, åpne lufteskruen på radiator, eller ta av lokket. Slå på varmen i varmeapparatet på varmest, og hakk 2 av 4 feks. Hell på og klem litt rundt på slangene. Det skal etterhvert bare komme vann ut av lufteskruen:) Begge slangene på radiator skal være varme, dette indikerer sirkulasjon i kjølesystemet ditt. Vel og merke etter termostaten har åpnet:)

Skrevet

dette med luftingen har jeg prøvd flere ganger klemme på slanger mens både varmeapperat er på og ekspansjonstanklokk av. i både oppover bakke og nedoverprøvd å kjøre litt, men får det ikke til... har lufta masse e3 seksere før uten noe problem:S

og det med eksosen...der har jeg prøvd å bytte lmm tomgangsregulator, selv om den går fint på tomgang, bensintrykkregulator osv. prøvd å se etter lekasje etter lmmen men finner ingen.. men likevell så hoster- den kutter på en måte i et sekund eller to når jeg har klamen i bånn, så kommer den litt igjen kutter igjen osv osv.. ved konstant og jevn gass ved 1500 til 1800 rpm er det greit, men etter dette kutter det...?

kan det være noe med hjernen? da tenker jeg på om dene skal ha katalysator... ikkenoe stikkere som ikke går noen plass, og elnettet passer perfekt på hjernen, men er ikke sikker på akkurat dette har dette noe som helst å si på disse motornen, hjernene?

Skrevet

lurer på om jeg skal gjøre det jeg også. vært å prøve er jo tross alt barte å bytte om to slanger..

vannpumpa er ny..

har også prvd å lufte fra lufteskruen...

det som er rart er at den ikke plutselig overheter.... det tar den vanlige tiden før den kommer på 90 grader, men så bare fortsetter den rolig over ....S veldig rart.. alle de bilene jeg har hatt problemer med luftingen har de bare steget med en gang, mens denne tar det kanksje 10 minutter hvis ikke mer....

og av og til holder den seg kanskje 2 minuttter på 90 så bare fortsetter den,,,,

tilbake til det med eksosen...

som sagt s¨å har jeg bytta masse deler.. men mistenker nå potensiometeret, kaller jeg det... spjeld regulerer (elekstrisk dubbeditt med 3 stikker under spjeldhuset som er komblet opp til spjeldet.. byttet denne, får se om den fortsetter den iriterende kuttingen.... hvis ikke dette går så skal jeg bytte fordeler lokk og rotor...

for coil og plugger er i orden.... og den fusker ikke, slår ikke over, men den kutter... veldig rar sak:S

Skrevet

kan det muligens være bensinpumpa som er gåen? eller eventuelt et relè?

skal nytte relè, men orker ikke bytte bensinpumpa med en gang.. dyrt;P og uansett så funka denne perfekt før jeg byttet motor.. veldig rart om den skulle tatt kvvelden helt uten videre... pluss den sviver pent på tomgang.....og rpm opp til ca 1600 kanskje noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...