Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har trøbbel med Webasto, har hatt bilen inne til feilkodavlesning. Fikk beskjed om at elektronikken på denne var røket. Prøvde å slå på restvarmeren i dag, den blåser kaldt selv om varmapperatet står på 21,5 på beggesider. Webastoen er nå tatt ut av datasystemet i bilen. Har lest på søke funksjonen hær, men finner ikke noe. Kan det være at de tar feil ang. elektronikk feil, at dette dreier seg om feil med sikulasjons pumpen? Min bil er E39 530d med Z/C WEBASTO og DSP. Noen som har noe å bidra med til hjelp?

Mvh Torsa

Skrevet

At du bare får et svar om at det er elektronikkfeil er litt for vagt etter min mening. Er det kretskortet (noe jeg tror utifra det du skriver), brenner, drivstoffpumpe til brenner, flammevakt, sirkulasjonpumpe, ventil osv?? Har du en feilkode fra de, kan sikkert noen ikke her hjelpe deg med den.

Jeg har hatt min inne for diagnose og ble da fortalt at det var sirkulasjonspumpen konkret som var ødelagt.

-Men hvorfor er Webasto tatt ut av datasystemet?? Det er et eget BMW-kretskort på disse såvidt jeg vet.?.Nå vil den ihvertfall ikke virke starte.

-Det er ikke kupetemparaturen som bestemmer om webasto skal starte, det er yttertemperaturen. Under 5-6 grader eller noe i den farten. (min starter ihverfall da)

Det er mye tips om webasto innpå forumene her. Søk på "webasto E39" feks. Man må gjerne lete litt, og gjerne lese alt da det står mye info selv om navnet på tråden ikke akkurat kan relateres til akkurat ditt problem. Desstuten gjør det til at man blir litt bedre kjent med en ellers ustabil innretning på BMW :twisted:

Skrevet

Takker for svar

Tenkte slik at hvist rest varmen ikke ga noe temp selv om tempraturen på varm apperatet er 21,5 grader ville dette indikere at sikulasjonspumpen ikke virket(?). Det som gjorde at brenneren ble tatt ut av datasys. var at den laget masse trøbbel for resten med bla. sentrallås som ikke ville låses med fjernkontroll og et sterioannlegg som kuttet av og til. Tenkte hvist det var feil med kretskortet kunne jeg få dette fikset. Er vel enklere å kjøpe en ny(?) Har OBD2 kabel og program til denne, det er vel ikke noe vits i å pøve å legge inn webastoen?

MVH Torsa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...