danny6 Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 I går kveld skjedde det noe veldig merkelig. Vasket bilen min i en vaskehall for første gang, og etter jeg kjørte ut merket jeg feilmelding i dashbordet.. Høyre siden har sluttet å lyse. Angleeyes lyser, men ikke høyre nærlys eller fjernlys. Hvordan i all verden kan dette skje? Noen som har opplevd det samme? Eventuelt, hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 xenon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny6 Skrevet September 26, 2011 Forfatter Share Skrevet September 26, 2011 xenon? Yess....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 vasket motorrom? ballast i orden?sjekka sikring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny6 Skrevet September 26, 2011 Forfatter Share Skrevet September 26, 2011 vasket motorrom? ballast i orden?sjekka sikring? Ikke motorvask. Vasket den i vaskehall. Ikke selvvask men maskinvask.. Ballast i orden vil si? (mulig jeg er litt grønn) Hvor sjekker jeg sikringen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 26, 2011 Share Skrevet September 26, 2011 Sikringer/rele plassering kan du sjekke i instruksjonsboka... ballast er vel en boks xenonlampa... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny6 Skrevet September 27, 2011 Forfatter Share Skrevet September 27, 2011 Har sjekket sikringer.. De er ikke ødelagt.. Hvordan kan dette skje helt plutselig etter en vask ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 strøm om vann går ikke alltid like bra om hverandre. Prøv å spraye på noe 5-56 eller wd-40, kanskje det driver ut noe av fuktigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Ai ai ai ... Sjekk styringsenheten og ballasten din, før du prøver noe som helst: Jeg har en sak gående nå, ettersom jeg krever at det dekkes av garanti. Lyktene lekker som siler på bilen min. Har allerede skiftet venstre lykt, etter at den kapitulerte for tre-fire mnd siden. Styringsenhteten i høyre lykt skiftet jeg for to mnd. siden. Fellesnevneren for alle lykter/styringsenheter er korrosjon og fukt. Slik så styringsenheten i høyre lykt ut Slik ser ballast nr.1 ut i venstre (ny) lykt ut: Slik ser ballast nr. 2 ut, etter å ha vært noen sekunder innom venstre (ny) lykt ut: ...og slik ser stikket på den (nye) venstre lykten ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snappy79 Skrevet September 27, 2011 Share Skrevet September 27, 2011 Vaskehall er et No No uansett hvordan du ser det. Fiks bilen, og gjør aldri dette igjen. Da blir både bilen og lakken gla i deg som eier av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danny6 Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2011 Ai ai ai ...Sjekk styringsenheten og ballasten din, før du prøver noe som helst: Jeg har en sak gående nå, ettersom jeg krever at det dekkes av garanti. Lyktene lekker som siler på bilen min. Har allerede skiftet venstre lykt, etter at den kapitulerte for tre-fire mnd siden. Styringsenhteten i høyre lykt skiftet jeg for to mnd. siden. Fellesnevneren for alle lykter/styringsenheter er korrosjon og fukt. Slik så styringsenheten i høyre lykt ut Slik ser ballast nr.1 ut i venstre (ny) lykt ut: Slik ser ballast nr. 2 ut, etter å ha vært noen sekunder innom venstre (ny) lykt ut: ...og slik ser stikket på den (nye) venstre lykten ut: Hmmm okei.. Hva kostet dette deg? Skal sette bilen opp på bukk til uken, og skru av innerskjerm, slik at jeg kommer til og får sett. Men sitter denne "chippen/balasten" på selve lykten? Den kommer jeg til kun om jeg tar av innerskjermen, sant? Er det isåfall bare å bytte denne, eller hva er det som kan ha gått galt her ? Er dugg på innsiden av venstre lykt også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aottesen Skrevet Oktober 2, 2011 Share Skrevet Oktober 2, 2011 Styreenhetene koster i overkant av 1500,- stk. Lyktene koster ca. 11.000 á stk. Så kommer ballast (1500) i tillegg... Alt i alt, jævli dyrt for noen dråper dugg ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå