BilBruker Skrevet September 26, 2011 Skrevet September 26, 2011 Hei Jeg har er 1986 E30 320 som jeg skal sette en M50B20 motor i (tidlig modell med EWS1, non-vanos tror jeg). Første problem, det følger med automatkasse på motoren. Spørsmål 1: Hvordan blir det med Clutch/svinghjul? Kan jeg bare skaffe en manuell kasse? Spørsmål 2: Drivaksling, jeg har 325 understell, diff og drivaksling. Passer det rett på en manuell kasse fra e36? Spørsmål 3: Kommer girspaken opp riktig i tunnelen? Spørsmål 4: Clutch, hvordan kobler jeg sammen det som står på bilen med en ny kasse? E30'n har clutch slave sylinder som henger å slenger, eller hva nå enn det kalles. Kan jeg bruke den? Spørsmål 5: Elektronikk,vet at det kun er en kabel for å fjerne startsperra på motoren, stemmer dette? Og er det vanskelig å få koblet opp motoren til E30 nettet? Spørsmål 6, siste Motorfester, girkassefester osv. Passer alt rett over? Gi meg GJERNE generelle tips om denne konverteringen.
BilBruker Skrevet September 27, 2011 Forfatter Skrevet September 27, 2011 Kikker på en M20B20 girkasse (Getrag 240 tror jeg), vil denne passe motoren og 325 E30 drivaksling? Og bør jeg få med meg clutch og svinghjul fra denne kassa, passer det? mvh
bjornar-a Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 det er en egen tråd i toppen av teknisk for spørsmål og svar angående m50 i e30.. der eller alle disse spørsmålene spurt og svart på.. anbefaler deg og lese den da du vill lære mye mere en og få svar på dette her..!
BilBruker Skrevet September 27, 2011 Forfatter Skrevet September 27, 2011 Ok takk, så den tråden etter jeg la ut min. Så må bare studere den da Beklager dobbelposten -BilBruker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå