m-alpin Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Hei,har et problem med at når jeg står i oppoverbakke å sviver på tomgang så kommer det brent lukt inn i bilen. Bilen er en 1999mod 520iat. Kjølevifte til klima var brent så denne har jeg tatt ut å trodde det var feilen men problemet fortsetter å klima er av ja! Noen som vet å dette kan være?
mudbug Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Hei,har et problem med at når jeg står i oppoverbakke å sviver på tomgang så kommer det brent lukt inn i bilen.Bilen er en 1999mod 520iat. Kjølevifte til klima var brent så denne har jeg tatt ut å trodde det var feilen men problemet fortsetter å klima er av ja! Noen som vet å dette kan være? Lukte det elektrisk brent eller oljelukt. Hvis det er oljelukt, sjekk om oljelekkasje på toppdeksel (eksos sisden).
m-alpin Skrevet September 27, 2011 Forfatter Skrevet September 27, 2011 Ingen oljelekk her,men åssen skulle det gått til når det bare gjelder i oppoverbakke!!
oddeinarr Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 er ikke skada noen ledninger der da ?
Terje79 Skrevet September 27, 2011 Skrevet September 27, 2011 Samme greiene på min, fant no greier på et utenlandsk forum og der var det en liten lekasje fra toppdeksel som dryppet ned på eksosen og fyllte bilen med lukt. Jeg får av og til røyk inn i bilen gjennom de midterste ventilene, og hos meg lekker det fra toppdeksel.
Scampi Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Har oppdaget det samme på min, det er også svakt synlig røyk av og til...antar dette kan være toppdekselpakninga?
T.H.O Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Mest sannsynlig lekk toppdekselpaking. Kan være at veivhusventilen er tett, og det gir trykk i systemet.
Random Hero Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Er veldig vanlig at det med tid og stunder kan lekke litt fra toppdekselpakningen. men er bare til å finne fram en lommelykt å lyse der, ser fort om det har lekkt noe
Terje79 Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Jeg har det samme på min 01 e39. Luktet brent i starten, så gikk det over til brent lukt og synlig røyk fra ventilene i midten. Lurte på hva det kunne være, visste ikke om det var eletrisk eller hva. Men så her om dagen under øvelse og skyting på jobb så oppdaget jeg samme lukta ved en tilfeldighet. Gikk inn i et øvningshus hvor det ble skutt fra, og når jeg kom inn der så luktet det nøyaktig likt som i bilen når det lukter brent. Da hadde Grenaderene nettopp oljet inn våpnene sine før skyting startet, så brent olje er hva som lukter. Leste på et amerikansk forum at innsug eller no greier for AC sitter nede i motorrom ved eksosen. Det drypper ojle fra lekk toppdekselpakning etc, ned på varm eksos og røyk inn i bilen. Min pakning er gåen, så der er synderen hos meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå