Gå til innhold

Dynamat

Olan
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har brukt dynamat eller annet type isolasjon i bilen ?

Har planer om å få ned støy utenfra/karosseristøy og om noen har et par tips hadde det vært flott :)

Hadde vært greit med noe som var lett å jobbe med og er resistant mot fukt da det bla. skal brukes i gulv.

Er snakk om en gammel e30 her :)

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fuktsikkert, og det renner ikke guffe av det slik som biltemademping gjør.

Er helt knall, du får mye mindre vibrasjoner og det demper støy en viss grad.

Dynamat koster mye, men det finnes også mye annet dempemateriale som er vel så bra.

Silent Coat som Bilstereosenteret.no selger er veldig bra. Veldig mange innen bilstereo bruker dette, og det gir gode resultater. 4m2, nok til å dekke bilen din. Koster ikke mye!

http://bilstereosenteret.no/product_inf ... cts_id=473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Dynamat i alle dører, bagasjelokk, paneler nede ved bena foran, litt på gulvet og litt i taket. Fungerer meget bra, alt av skrangling og irriterende lyder forsvant, og jeg kunne spille heftig høyt uten ulyder fra bilen. Får også en mye mer kvalitetsfølelse når man åpner/lukker døra. Alt høres fast og solid ut, og skrangler ikke når du slenger igjen døra.

Kjøpte fra usa, så ble ikke så voldsomt dyrt for et stort sett faktisk. Sjekk ebay, ligger masse der til en ok pris blant annet. Jeg selv kjøpte fra sonicelectronix.com, men det er ikke å anbefale hvis du skal ha bare matter. Skal du handle komplett anlegg derimot, så er det mye å spare, noe jeg gjorde. Dette kommer av at de har ganske faste fraktsatser, så det blir ikke mye dyrere i frakt for komplett anlegg kontra kun dempemattene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...