Gå til innhold

Hjelp til Diff guide

SindreR
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har en fin guide eller kan fortelle meg forskjellen på de forskjellige differensialene til bmw? usikker på hva jeg skal putte på bilen. har forstått det sånn at noen gir bedre akselerasjon, noen gir mer behagelig turtall på motorvei osv osv.

har leitet, men fant ingenting brukanes! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå for det som passer deg best. Akselerasjon, toppfart, eller midt i mellom.

Får å vite hva slags diff du bør ha, bør du vite dette : Når utvekslingen på en diff f.eks er 1:3.73 Vill det si att mellomakslingen må snurre 3.73 runder før bakhjulene dine har snurret 1 runde. Jo høyere dette tall er f.eks 4.45 jo høyere utveksling har du. da må mellomakslingen snurre 4.45 runder før bakhjulet/utgående fra diffen, har snurret 1 gang.

4.45 er veldig lav utveksling, toppfarten din vill være kanskje 180-190kmt, dette er veldig slitsom å kjøre med, men akslerasjonen er deretter.

3.73/3.91 er vell kanskje det ultimate, har har du både toppfart og akselerasjon, til vanlig bruk. Noe lavere enn dette syns jeg ikke du behøver, for bilen din GÅR ikke så fort att du skal behøve noe lavere utveksling enn dette. Håper dette hjalp deg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...