Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått sjekket sikringer, alt så helt i orden ut altså. Ingen sikringer som var ødelagte.

Tok et bilde av sikringsboksen. ABS sikringene er jo disse store blokkene, og de har jo ikke noen pins etc.

2u7rnub.jpg

2cgd3cx.jpg

Hva ellers kan være feil da? Pærer og sikringer er ok.

Tok også et bilde av m3 fronten som blir montert til våren :D

io18ck.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irr i kontakten til pæra? Ohmet du sikringene?

Du kan begynne med å måle spenning over kontaktene til pæra, er det ingenting der går du over til sikringboksen, drar ut sikringen og måler mellom ene kontakten og jord. Skal være 12-14 volt over ene rekner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får feilsøke en dag jeg gidder :) Skal prøve å koble ut en og en abs føler for å se om det blir noe forskjell. Merket også at ABS varsellampe ikke lyser når jeg har tenninga på trinn 2. Da er det noe gæli bak huset.

Nå er KN filteret på plass, gud som jeg ble positivt overasket over lyden. Var skikkelig morro å ved pådrag. Morro lyd. :)

Noen raske bilder jeg tok mens jeg sto under hiacen's bakluke å monterte (regna noe inni helv) :lol:

dhe80g.jpg

avsikp.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahh, begynner å bli lei nå altså. Tror dere ikke venstre blinklys hadde falt ut mens jeg kjørte da? Merket det ikke før jeg hadde kommet hjem. Hadde visst revet med seg kontakten også, så alt som sto igjen var to avrevet ledninger. Blinklysene blinker fort nå også. Aargh :?

Tenkte derfor å bestille meg nye blinklys foran, nye lykteglass til hovedlykter (knekte klips til blinklysfeste) og diverse ledninger / sokket.

Vurderer å gå for gule blinkers. hmm.

Møkkabil! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen bil :P. Angående ABS'en, så holder jeg på å feilsøke på min bil også, siden ABS ikke fungerer på den heller. Du kan kortslutte to av kontaktene der det røde (mener jeg) ABS rele'et i sikringsboksen er, da vil pumpen starte (google for mer info om akkurat hvilken kontakter du skal kortslutte, husker ikke det helt i hodet). Så vet du at den fungerer ivertfall. Du kan også jekke opp bilen og måle motstanden på hver sensor med et enkelt voltmeter mens du snurrer på hjulet, skal være ganske lett å se om ett hjul skiller seg ut fra resten, da vet du at den sensoren må byttes. Igjen, google for mer info.

Det at det ikke lyser noe i dashbordbordet ditt kan jo være så enkelt som at pæren som står der ikke fungerer, har du prøvd å bytte den med en av de andre pærene som sitter der og du vet fungerer, f.eks den til håndbrekket? tar jo bare et par minutter å sjekke, og koster ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Du tenker at jeg skal kortslutte den røde ABS rele boksen? Skal jeg da høre at pumpen "starter" eller hva slags indikasjon har jeg da på at abs hjerne fungerer?

Dette med sensorer er rimelig enkelt å sjekke. Skal ta ut instrumentet for å sjekke om det kan være en pære. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...