Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

Tror nok det blir M3 felgene ja, men har jo hele vinteren på å bestemme meg på :) hehe.

Prøver forresten å få solgt sommerfelg/dekka mine, men skulle vise seg å være vanskelig. Noen her inne som vet hva slags felger dette er? 225/40/18 dekk. Eventuelt prisen jeg kan selge for?

35bxu0j.jpg

npp00p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vet, er at 6000,- blir for mye for de felgene. Ikke vondt ment, men de er ikke særlig attraktiv at det gjør noe heller (skal ikke snakke, mine er fantastisk stygge og) :P Pris jeg ville ha solgt de for, som er realistisk er kanskje rundt 3500-4000,- Hvordan er dekkene? Kast i felger? Mye kantkjøring/hakk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed skal jo ha 9700 kroner med frakt for mellompotte og bakpotte. Syns dette blir heftig :P

Tenkt på Eisenmann? S.Hafsmo, meg og noen til var over halvveis på tanken på å kjøpe Eisenmann, prisen han fikk oppgitt var rundt 6500-7000 for bakpotte til 3.0 m3. Du kan jo høre med han, kanskje det blir billigere dess flere vi er. Dette var hos GS bildeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg vet, er at 6000,- blir for mye for de felgene. Ikke vondt men, men de er ikke særlig attraktiv at det gjør noe heller (skal ikke snakke, mine er fantastisk stygge og) :P Pris jeg ville ha solgt de for, som er realistisk er kanskje rundt 3500-4000,- Hvordan er dekkene? Kast i felger? Mye kantkjøring/hakk? :)

Syns disse felgene er mindre pene, og jeg ville aldri kjøpt dem. Fikk dem jo med bilen, så vil jo gjerne få det jeg kan får dem. Siden jeg ikke vet merke eller verdi, prøvde jeg meg bare på denne prisen. Jeg tenkte jeg skulle prøvemontere felgene, så ta nye bilder. Kanskje flere som tar kontakt da. Skal ned i pris også. :) Dekkene er nesten helt nye, veldig myke og masse spor igjen. Ingen kast i felgene og ikke ett eneste hakk / tegn til kantkjøring. Eneste er at et par av felgene har begynt å flasse klarlakk.

Koed skal jo ha 9700 kroner med frakt for mellompotte og bakpotte. Syns dette blir heftig :P

Tenkt på Eisenmann? S.Hafsmo, meg og noen til var over halvveis på tanken på å kjøpe Eisenmann, prisen han fikk oppgitt var rundt 6500-7000 for bakpotte til 3.0 m3. Du kan jo høre med han, kanskje det blir billigere dess flere vi er. Dette var hos GS bildeler.

Hvordan er Eisenmann i forhold til Scorpion? Tenker på lyd. Har egentlig bare hørt Scorpion på E36, er ganske grom lyd på dette. Tror nok valget faller på Scorpion, da jeg ser bakpottene på ebay går til rundt 2500 - 3000 kroner inkl frakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lyden blir i forhold til Scorpion vet jeg rett og slett ikke, men Eisenmann er vel rekna av de fleste som det "beste"/fineste. Sikkert mye på grunn av den høye prisen, samt at det er håndlagd. Jeg har iallefall veldig lyst på Eisenmann, men tror jeg utsetter det noen lønninger. Fikse det som må fikses først, og så prioriterer jeg coilovers før lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll hos vegvesenet i dag. Stasjonen jeg hadde var Hafslund.

Dagen startet litt dårlig da jeg kom 5 min for sent til timen min da jeg var litt sent ute. Timen startet 9. Når jeg kom fram til biltilsynet, stilte jeg meg bare foran porten jeg hadde avtalt med BT over telefonen. Så kom det en kontrollør og åpnet porten og ba meg kjøre inn på rampa. Karen fikk papirer: TUV, 4-hjulskontroll (stemplet og underskrevet) og vognkort del 1 og 2.

Vil legge til at jeg kom på kontrollen med vinterdekk (med størrelse: 215/40/17 foran og 225/40/17 bak), dette hadde jeg ringt BT om tidligere og de mente jeg ikke få godkjent dette, men jeg møtte likevell opp med disse dekka, da jeg rett og slett ikke har noen andre liggende.

Somsagt, karen fikk papira og begynte å skumlese at alt var som det skulle før han begynte kontrollen av bilen. Det første han gjorde var å heise bilen opp (ca 1.5 over bakken) og begynte å se litt inn i hjulbuer osv. Så tok han en kloss under bilen (regner med at dette er den 11 cm / 8 cm klossen som må gå glatt under bilen uten å ta borti), dette gikk fint da bilen ikke tok borti, hadde vel 1-3cm klaring fra kloss. Derheter heiset han opp bilen bak, derheter foran for å sjekke serienummer, navn. Han tok også mål fra hjulbuekant til NAV. Etter dette så det ut som den tekniske kontrollen var over, men han påpekte at høyre dekk ikke satt helt riktig, var litt slakk i tannstag.

Etter dette sa han at jeg kunne gå inn på kontoret for å betale og at han skulle ta en prøvetur med bilen. Fikk beskjed om å sette meg i venterommet etterpå, da han skulle sjekke og ordne noe.

Klokken 10:30 kom han ut i venterommet og fortalte meg at bilen var godkjent ( :D ) og at jeg ville få tilsendt nytt vognkort i posten.

Oppsumering: BT kontrolløren nevnte ikke hjul eller lysjustering (målte ikke engang). Bilen ble godkjent uten problem! :)

På kontrollseddelen står det: Godkjent med Supersport senkesett. XXXXXX (serienummer på fjær) lengde fra hjulbuekant til NAV bak: ca. 33cm. Lengde fra hjulbuekant til NAV foran: ca.32cm.

Likte at det sto CA :P hehe

Slenger ut noen bilder jeg tok under kontrollen:

dh95df.jpg

2vwg1sm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update her da :)

Har brått kommet en uforutsett kostnad på huset, så bilplanene må vente litt nå. Tror nok likevell jeg skal få til en M3 frontfanger før jul. Blir ikke så mye mer enn dette. Må ha litt til vedlikehold også. :)

Har skrudd litt på bilen i dag, i forbindelse med at jeg ville rense kjedestrammerbolten. Kjedet mitt har skrangla litt når motor er kald, så da ble det en liten rens. Ble forøverig bedre enn det var tidligere. Fikk også byttet kjølevæske på bilen :)

Slik som været er nå er det NULL poeng å vaske bil, da en tur på 200 meter gjør at den ser helt forjævlig ut igjen. Men men :)

Legger ut noen bilder av dagens lille jobb. :)

aemwib.jpg

Av med radiatordeksel og grilldeksel.

161yknc.jpg

Før rens.

t62hyf.jpg

Etter rens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips til å få på midtspeilet i bilen igjen forresten? :P

Skulle til å fjerne lim osv øverst på frontruten og da tok jeg av midtspeilet for å gjøre det ordentlig. Etter det sliter jeg veldig med å få det på plass igjen. Har tatt det helt av. Eneste som sitter på ruta nå er den runde festeordningen til speilet. Men får faen ikke til å klipse det på igjen. Har prøvd å vide ut klypene på speilet, men det går ikke ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta frontfangeren til våren heller... incase du smeller ;-) hehe... sett speilet på 90 grader ca (til høyre eller venstre) utifra hvor det pleier å stå, så vrir du det ned på plass... er vel en trekant det festet om jeg ikke husker feil, så får trekanten parallell, og vri det slik det står normalt... er lett å gjøre, vanskelig å forklare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta frontfangeren til våren heller... incase du smeller ;-) hehe... sett speilet på 90 grader ca (til høyre eller venstre) utifra hvor det pleier å stå, så vrir du det ned på plass... er vel en trekant det festet om jeg ikke husker feil, så får trekanten parallell, og vri det slik det står normalt... er lett å gjøre, vanskelig å forklare!

Vurderer faktisk å vente med frontfangeren, har blitt skikkelig kaldt og glatt her nå, og blir nok bare værre snart. Vil ikke knuse en helt ny fanger.

Angående speilet, prøvde det du sa om å vinkle det 90 grader for så å vri det inn i posisjon, men fikk det absolutt ikke til. Speilet "passer" ikke inn med socketen i ruta. Hva faen? :P

Tok noen bilder for å illustrere.

Bilde av speilet:

6zlttz.jpg

Bilde av socketen i ruta:

24v1ab9.jpg

Her er det jeg får til som gjør at den ikke står skjeft, men den vil ikke inn nederst der:

ir53wi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...