Gå til innhold

Thewiz's E36 Coupé - Tips?


downshift
 Share

Anbefalte innlegg

Næsj, var ikke mye glass som løsna, men det blir vel endel svakere regner jeg med. Får se ann litt hva jeg gjør. Håper ikke hele ruta smuldrer opp. Kan ta et bilde av skaden senere. :)

Hvis jeg må bytte ruta, så blir det nok fra en delebil.

La speilfeste i limoppløser, da det hang fast lim og glass i den :P hehe

Ordner bare ny limbit og setter på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kasko eller delkasko er det gratis å fylle i steinsprutskader. Nå gjenstår det bare for deg å finne på en god troverdig grunn til hvordan du har fått steinsprutskade på innsida av vinduet!

Den er ikke lett hehe.Men som regel er dem ganske hjelpsomme dem som bytter ruter,å fikser som regel ny rute på forsikringa.Dem er som regel flinke til det,bare dem får jobben :)

Er vel ca 2000kr i egenandel.hørte på pris uten forsikring å da var det 5000-7000kr tror jeg,husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort noe litt tilsvarende på gamlingen sin bil. Nettopp fått ny rute hos verksted, og så lånte eg bilen til å kjøre opp på fjellet om vinteren. La nøklene i førerstolen, kledde på meg alt utstyr inkl hjelm (lol pysa), og kom på at eg hadde lagt nøklane fra meg i førarstolen. Åpner døra på passasjersida og strekker meg over for å få fatt i nøklene, og dunker borti speglet litt så det løsner. Men det løsna ikke bare i teipen/festeanordningen, det tok faktisk med seg en liten bit av ruta som hang fast i limen. Heldigvis fikk han fiksa det vederlagsfritt, men koster vel uansett ikke mange kronene for verksted å fylle i sånn guffe som de har i steinsprutskader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Er vel noe av det samme som skjedde her. Når jeg kjørte på jobb i dag, så ser man ikke skaden fra førersetet. Skal høre med noen bilglassfolk hva som blir mest lettvindt. Ser ingen grunn til å koste på ny rute eller rep for tusenvis av kroner. Et par hundre kan jeg leve med.

Tok noen bilder av bilen i dag, fordi bilen er usannsynlig skitten. Ser ut som jeg har kjørt 10 runder i en gjørmebane :lol: Ser ikke skiltet mitt bak engang.

Slenger ut når jeg kommer fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg ihvertfall fått vasket bilen godt, så dere ikke får helt fnatt av bildet over. Er sinnsykt fuktig og vått på veiene, som gjør at det støver og spurter skitt overalt.

Midtspeilet er på plass igjen. La hele festeordningen som sto i ruta i Aceton, slik at lim og glass løsnet lett. Har nå fått tak i dobbelsidig teip og fått speilet på plass igjen :)

Når lønninga kommer blir det nok bestilt M3 elektriske speil, angeleyes og hvite pærer i spredere. :)

Frontfanger og splitter kommer til våren, da det ikke er noe poeng å ordne det nå i tilfelle man skulle være uheldig å krasje. :)

Skal også prøve å få tak i skinninteriør og orginale M3 felger før sommeren kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...