Gå til innhold

Bmw e28 518i m20b20 konvertering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens. Ny på forumet som dere sikkert ser:)

Jeg lurer på og skaffe meg en 518i e28 1987 modell og har da dessverre ikke helt sansen for bmw's rekke fire motorer. Vil da heller satse på en m20b20 motor.

Spørsmålet mitt er egentlig hva må til?

Takker for alle svar :D

Skrevet

spørs om du skal ha det godkjent elr ikke, skal du ikke ha det godkjent trenger du egentlig bare girkasse motor hjerne å ledningsnett, ville beholdt klokka som den er, gir mere axx :P

Skrevet

Du har ikke allerede en 518, men tenker å kjøpe en 518, og så bytte motor??

Kjøp heller noe med større motor med en gang. Skiller vel ikke så mye i pris på e28'er ?

I tillegg så vil du ha en bil som er lovlig å kjøre..

Skrevet

Takk for svar joachim:)

Hvordan fungerer det med en m10b20 i forhold til m20b20 mtp ledningsnett?

bcrazy: Jeg tenker på og kjøpe meg en 518 ja, grunnen er at jeg ikke har all verdens med penger.

Visst du hadde kikket på nettet så hadde du sett at det ikke er mange e28 med større motor enn 1.8 i norge til en hyggelig førstebil's pris.

Skrevet

du tar ut selve hjernen innen ifra coupenen og legger det ledningsnetter bare over motoren, også tar du ut kontakten fra sikringsboksen som er på siden av den, og så gjør du bare det samma med m20`n, var hvertfall sånn på m30..

Skrevet

Syntes det er kjekt og vite at det sitter en del folk her inne med mere kunnskap om dette en jeg, dersom noe skulle bli feil:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...