Gå til innhold

Holset HX55 på bmw sekser . Hvordan funker det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann .

bare av nysgjerrighet så lurer jeg på hvordan en hx 55 oppfører seg på bmw sekser .

ser det er mange som bruker dette på m3 og m5 motor .

Har en m50 motor som skal bli stroket til 2,8 liter med smidd innmat og div snacks .

Men turbovalget er jeg litt usikker på .

effektmål er rundt 500 - 600 et sted og et fint register .

Skrevet

Passer greit på motoren men eksoshuset på turboen er det som bestemmer mest om den passer som .. men skal du ha ett greit register med 500-600 hk så må mye ant en bare turbo stemme ..

Skrevet

Takk for svar !

ja kammer, innsug, gren , turbo osv er jo en angjørende del, vet det :) .

Skal praktisere min første turbomotor nå over vintern er planen .

prøve å bygge en ålreit motor i vinter også heller oppgradere den neste vinter .

Fikk fin pris på hx55 turbo men var redd den var litt svær men kanskje passe størrelse :) .

Takk for svar i alle fall !

Skrevet

den er nok litt stor, du kommer ihvertfall til å få en ganske syk turbo lag. her er en film av en m106 motor med hx55

. m106 motoren har større volum enn din motor og får ladetrykk relativt seint som du ser i filmen
Skrevet

Jeg kjørte en holset hx35 w på en m20 b27. Hadde en halv bar ladd på litt over 2000rpm. synes dette var en suveren turbo på den motoren. Men den er vell kansje litt avleggs. Men den er jo også endel mindre enn 55'en.

Skrevet

kikket på nettet hva egentlig motorvolum skulle være i forhold til turboen å det var over 10 liter :P .

men er jo lastebilturbo så .

Synes det er kult med ketchup effekt men er vel enda kulere med et register som kommer litt tidligere !

Sett litt på HX40 også men finner ingen like billig som HX55 .

jeg får turboen så billig i tilleg til at den er fabrikksny så jeg tror jeg bare slår til !

Blir det for ille, så er det ikke værre enn å bytte :) .

Kom gjerne med fler innspill, lærer av å lese :) .

takk for svar

hilsen Joakim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...