marsla Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Varmeapparatet i min kjære bimmern funker dessverre akkurat når det vil Apparetet funker så det kommer såvidt bittelitt varme ut av det, men jo fortere jeg kjører jo mer funker det så i 130 på motorveien funker det bra. Men ikke noe reaksjon på hvor mye varme jeg setter på. Tror kaaaanskje det er noe med knappene som gjør det, fordi en gang når jeg hadde skrudd av apparatet helt og skrudde det på igjen funka det helt perfekt, så skrudde jeg av og på motoren og da var alt dødt igjen hjelp meg
todleif Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Vifta virker, men det kommer dårligt med varme? Er det kupéfilter på bilen og er det bytta? Har du nok kjølevæske på? Har du prøvd å lufta systemet? Korleis har du stilt knappene? Er litt forskjelligt men på min e34, so var det berre kaldluft i midlten. So midterste brytar var stilt til venstre.(av) Oppe og nede bryteren var stilt til høgre. (på) Vifta på 1 og temperaturen rundt 21 grader. (vifta på 2 i regnvær for å hindre at det skulle dugge)
marsla Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 Knappen i midten gir bare utetempratur så den har jeg alltid av. Bruker knapp nr 1 og 3 helt til høyre for å få varme, men kommer bare varme når jeg kjører fort. Knappene er stilt riktig. Kjøleveske har jeg akkurat fylt på. Kupefilter aner jeg ikke om det er gjort noe med. Jeg er rimelig sikker på at vifta fungerer, men virker nesten som om det er noe som hindrer varmlufta i å komme inn i bilen siden det kommer sikkert bare 10% av all varmen som egentlig skal inn. Men merklig at den plutselig har funka og..
todleif Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Kommer det masse luft eller lite luft? Er jo greit å vite om det kommer nok luft med lite varme, eller altfor lite luft. Er jo 2 heilt forskjellige ting. Skru av lufta oppe og sett vifta på 4. Da skal det komme skikkeligt trøkk i lufta nede.
marsla Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 Kommer skikkelig lite luft uansett hva jeg gjør så lenge jeg ikke kjører i over 100 på motorveien :/
torko Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 kanskje det kan være noe med formotstanden til vifta .. at denne er begynt å bli sliten
todleif Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Da kan det høyres ut som tett kupéfilter. Tar du ut filteret, so rekner eg med at det skal komme skikkeligt med luft. Eg veit ikkje kor filteret er, so det må andre svare på. (viss du har filter, eg trur ikkje at det var filter på min e34)
marsla Skrevet Oktober 1, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2011 Kan virke som det er noe sånt ja, det eneste jeg stusser over er at plutselig virka den helt perfekt, men så stoppa jeg motoren i 5 min også skrudde på igjen uten og røre noen av bryterne, så når jeg skrudde på motoren igjen var den like dårlig :S
hao Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Hvordan er det med kjøleveske på motoren? Etterfylt i det siste? Det du nevner er ganske vanlig hvis du har luft i kjølesystemet.
marsla Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 Skal ta en nærmere titt, men tror det er noe med bryterne. Hva skal jeg evt gjøre for å fikse dette, eller hvordan finner jeg ut om det er de? Er liksom ikke noe forskjell på lufta uansett hva jeg vrir på, utenom utendørs tempratur
hao Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 Det er store indikasjoner på luft i kjølesystemmet. Prøv å luft dette før du går videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå