bjornar-a Skrevet Oktober 1, 2011 Share Skrevet Oktober 1, 2011 hei. jeg har kjøpt meg 78 mod e21 med e30 323 turbo motor. motoren tikker veldig og virker sliten da den er tung startet. kan overhale den. men har lyst på ny motor. har liggende: M42b18, m50b20, m50b25 og en s50b32 som jeg må overhale først. er det letteste og overhale den som sitter der. men lurer litt på hvor mye som skal til for og få nedi en m50 /s50 og noen som har erfaring med m42 i e21? uansett mottor blir den antagelig trykksatt etter systemet er prøvekjørt litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Thøgersen Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Lett valg: S50. Det bør holde selv uten overlading i en E21. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 har mest lyst til det jeg og men jeg må bygge om til m50 bunnpanne fra e34. inklusiv oljepumpe. er skeptisk til og sette på en som har mindre kapasitet en orginalt. og da er vell tørsump et valg. og det er ikke billig tror jeg? har ikke undersøkt det så mye enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 har mest lyst til det jeg og men jeg må bygge om til m50 bunnpanne fra e34. inklusiv oljepumpe. er skeptisk til og sette på en som har mindre kapasitet en orginalt. og da er vell tørsump et valg. og det er ikke billig tror jeg? har ikke undersøkt det så mye enda. Det går vel mer olje i en M50 bunnpanne en S50, om det var det du mente? Kjør på med S50 motoren om du vil ha kjørbarhet, holdbarhet og holde kostnadene nede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 mengde olje trodde jeg det ikke var så stor differanse på. men oljepumpa til m50 er vell litt mindre en den til s50? er redd for at den ikke klarer jobben like bra? fiKK 323 motoren til og gå som den skulle i dag.. og den gikk ganske bra syntes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 mengde olje trodde jeg det ikke var så stor differanse på. men oljepumpa til m50 er vell litt mindre en den til s50? er redd for at den ikke klarer jobben like bra?fiKK 323 motoren til og gå som den skulle i dag.. og den gikk ganske bra syntes jeg Da har du jo kul motor da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2011 ja har det. men den er uåpnet.. og blitt brukt en del.. så den tar vell kvelden en dag tror jeg.. men det billigste er vell og prøve videre med den og gjøre klar en motor ved siden av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Oktober 3, 2011 Share Skrevet Oktober 3, 2011 Da ville jeg isåfall satset på S50. Evt M50 kompressor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 En kompis her inne, Barca///M, skal selge M50B25 motor med kompressor ferdig tilpasset E21 når den blir ferdig. Hvis det skulle være interessant... Tror det blir en morsom motor, god for over 300hk på hjula! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Oktober 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2011 bygger han en m50 til e21 bare for og slge? og hva blir eventuet prisen på den ? har veldig lyst til og bygge ogg dette selv. men er kanske muligheter for og snakke med han om hvilke tilpassinger han må gjøre for og få den inn? jeg har jo motor. så er litt tull og kjøpe enda en og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Tja, han kommer til å tape greit med penger på det. Men han har lyst på E30 isteden. Så motor/gir og karosseri skal selges hver for seg slik jeg skjønte det, for han mener han taper mindre på det da. Den står jo i E21 nå så er vel ikke så mye tilpassninger som må gjøres. Alt følger med. Pris vet jeg ikke, du kan sende han en PM og spørre. Barca///M heter han her på Bimmers Bygge selv vs. kjøpe ferdig har alltid sine fordeler og ulemper. Bygger man selv så får man det jo akkurat som man vil, men det koster vesentlig mer enn å kjøpe ferdigbygget... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Concep Skrevet Oktober 4, 2011 Share Skrevet Oktober 4, 2011 Motoren det er snakk om er en M50b25 uten vanos. ZF girkasse (m3) Vortech V2 kompressor, god for 775hk Ford Cosworth dyser 1:1.4 BTR Grenrør Tilpasset mellomaksel med stor hardy, da med NY hardy og opplagring. Prosport Bredbåndslambda Radiator, med el vifte Custom eksos Optimalisert chip- osv. Det du evt må gjøre for å få den til å passe i din er motorfester, da jeg ikke har brukt en såkalt oppskrift på dette, men det er sveist nye fester rett i chassiet. Hadde nok sett for meg en pris på 25 000 for alt rundt motor. Evt 16 000 for kompressor sett med dyser, chip, eksos osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 8, 2011 Share Skrevet Oktober 8, 2011 Overlading = M50. Sugemotor= S50. De er i praksis samme motorene fysisk, veldig lite forskjell i innstallasjon. Går jo en E21 med S50B30 og kompressor her inne. Har fikk vel også godkjent S50n i E21n (riktignok uten kompressor): http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... or&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Oktober 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2011 tror jeg kommer til og gå for s50. men vil prøve og beholde s50 oljepumpe. modifisere sugerør bare.. for er veldig skeptisk på det med m50 oljepumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå