T. Thøgersen Skrevet Oktober 1, 2011 Skrevet Oktober 1, 2011 Fant denne i Biltema katalogen: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... stetoskop/ Noen som har noen formening om denne kan brukes til å lytte etter tenningsbank?
Ballder Skrevet Oktober 2, 2011 Skrevet Oktober 2, 2011 Blir vel litt tøft og henge over skjermen i fart vil jeg tro.. Men med litt triksing og festing på rett plass, så vil jeg tro du skulle få en grei lytting med den.
T. Thøgersen Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2011 Tanken er å bremse bilen selv i en benk jeg har tilgang til, ikke direkte å henge ut av vinduet i fart. Min første tanke er at om man hører tenningsbank fysisk via en bankesensor og utstyr som gjør det til lyd i øreklokker, eller om man hører etter via det apparatet der bør vel stort sett bli det samme? Eller kan det bli for mye bakgrunnsstøy med ett slikt stetoskop, at det blir vanskelig å filtrere hva som evt. er bank og hva som er annen mekanisk støy?
ehrnst Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 Problemet er å filtrere ut greiene. http://autospeed.com/cms/article.html?&A=1353 jeg lagde den første versjonen av den der. fungerte ganske så bra, men har ikke brukt det spes mye Viatrack.ca selger jo en billig knock-sensor som kan kobles opp mot sprutet da
T. Thøgersen Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2011 Den DIY-løsningen der så jo kurant ut. Men samtidig som du sier, er det jo lekkert med bankesensor som kan kobles opp mot Autronicen. Har også sett på Phormula sine varianter, det virker som mange bruker de og er strålende fornøyd med det. Disse kan vel også synkes med sprutet mener jeg å huske. Ellers har man jo alltids den billigste snik-varianten med ett bremserør som skrues inn ett eksisterende hull i blokk/topp og monteres i en fiskebolleboks eller en ståltrakt inne i bilen, skal visstnok fungere bra det også. Men da forsvinner jo muligheter for logging. Takker for tips sålangt, tror nok jeg dropper Feiltema-løsningen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå