Gå til innhold

E30 M20 Bensinpumpe/ledningsnett? Trenger tips og råd..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er en original 86mod e30 med M20 motor. Tidligere eier har tvangsstyrt bensinpumpa ved å koble ledninger fra pumpa inn i kupeen til en bryter og videre inn til ett relé i motorrom.

Motoren har vært ut av bilen for overhaling, etter montering så var det ett problem med å få start på motoren igjen. Tror noe av grunnen til dette kan være at bensinpumpa er tvangsstyrt.

Løsningen på oppkobling av bensinpumpa av tidligere eier viste seg å være veldig dårlig. Da vi fikk igang pumpa så ble det varmgang i ledningene så de smeltet. Koblet opp en alternativ løsning der ledningene gikk rett fra batteriet og bak til pumpa. Dette funket, men pumpa går jo selvfølgelig på full gass og lager mye trykk i bensinrør/slanger..

Uansett, bilen startet når vi gjorde dette, men motoren dør etter noen minutter og er vanskelig å få startet igjen.. Den kan gå fint på tomgang men etter en kjøretur og turtallet er på vei ned igjen så stopper motoren.

Noen som vet hvordan bensinpumpa skal kobles opp originalt? eller evt hva som kan gjøres eller kjenner til problemet?

Alle svar mottas med takk!

Skrevet

Skal pumpa ha +12 og gi konstant rate hele tiden? Eller er bensintrykket regulert ved forskjellig turtall etc?

De fleste bilene har vel en mekanisk bensintrykkregulator på injectorrailen og ei returlinje som spytter overtrykket tilbake til tanken.. Noen som vet hvor regulatoren ligger ?

En bekjent har lest at m20 går dårlig overens med Biltema-plugger, og det i kombinasjon med f.eks. Litt tett bensinfilter og annet småtteri kan for problemet..

- Det står biltema plugger i motoren..

Noen som vet?

Skrevet

Pumpa skal gå for fult hele tiden ja, bensintrykket er kun styrt av bensintryksregulatoren (sitter på railen) Har selv kobla opp med bryter i bilen (midlertidig løsning som blei permanent) på uorginalpumpe og den går fint.

Om du mistenker noe tull med bensinpumpa ville jeg prøvd og målt bensintrykket mens du kjører.

Skrevet
Pumpa skal gå for fult hele tiden ja, bensintrykket er kun styrt av bensintryksregulatoren (sitter på railen) Har selv kobla opp med bryter i bilen (midlertidig løsning som blei permanent) på uorginalpumpe og den går fint.

Om du mistenker noe tull med bensinpumpa ville jeg prøvd og målt bensintrykket mens du kjører.

Hvordan har du kobla opp bensinpumpa og denne bryteren?

Prøvde med en bryter, men ble alt for mye motstand når denne sto ¨av¨, så ledningene begynte å smelte..

Skrevet

Batteri -> sikkring -> Bryter -> Pumpe -> Jord

Det er vel egentlig en fordel og koble med et rele, men siden standard rele er tåler 30A og brytern jeg har tåler 30A gadd jeg ikke det.

Skjønte ikke helt hva som skjedde hos deg. Er det når bryteren er av at ledningen brenner seg? da skal jo ikke kretsen være sluttet og det skal ikke gå noen strøm. Om det er når pumpa går må du bare få noen tjukkere ledninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...