bmw cab Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Kan også være hardykobling. Er den gåen, så for du endel vibrasjoner i rundt 90-100 km/t. Men en 4 hjuls kontroll ville jeg ha ventet med, sjekke ut alle foringer først. Kan også være et motorfeste som er defekt. Men uansett, sjekk ut alt på bilen evt sett den bort på et merkeverksted. Det koster, men da blir du kvitt problemet å Lykke til videre med feilsøkingen
j-bravo Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 Har også fått slik kraftig vibrasjon på min -93 525 tdsa den siste måneden. Er ved ca 80-85-90 km/t. Har byttet fra sommer- til vinterdekk som er nybalanserte og det er fortsatt der. Har nye skiver rundt om så det er heller ikke dêt. Lurer på lager/opplagring til mellomaksling eller den der "hardy-skiva". Skal under bilen i morgen og demontere plata over mellomakslingen for å få sett på den opplagringen. Håper det er dêt!
j-bravo Skrevet Oktober 16, 2011 Skrevet Oktober 16, 2011 Har også fått slik kraftig vibrasjon på min -93 525 tdsa den siste måneden. Er ved ca 80-85-90 km/t. Har byttet fra sommer- til vinterdekk som er nybalanserte og det er fortsatt der. Har nye skiver rundt om så det er heller ikke dêt.Lurer på lager/opplagring til mellomaksling eller den der "hardy-skiva". Skal under bilen i morgen og demontere plata over mellomakslingen for å få sett på den opplagringen. Håper det er dêt! Hmm..kunne ikke se eller kjenne noe slakk der....dette begynner å bli et stort irritasjonsmoment nå..
j-bravo Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Det satt en "styrepinne" inn i mellomakslingen fra flensen ut av girkassa. Fikk ikke presset mellomakslingen langt nok bakover til å komme klar av den styrepinnen slik at mellomakslingen kunne senkes ned...! Noen som vet hvordan det gjøres..? Det så forresten ikke ut som det var slitasje på hardyskiva i de 3 hylsene som kom til syne da boltene til mellomakslingen var løsnet. Så tror ikke det er hardyskiva som gir denne vibrasjonen. Begynner å lure på lager til utgående flens fra girkassa..virker som det kommer derfra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå