hon Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Føler jeg bare må dele min frustrasjon her inne. Har spurt flere bilopphuggere om e39 deler gjennom annonserer på FINN. Jeg skal ikke nevne navn, deler eller priseksempler, da det får bli en sak mellom meg og de ulike huggeriene. Men kan så såpass at det er deler for over 1000,- og helt demonterte deler uten ekstra på kjøpet. Saken er at mange av de legger seg på priser over original delepris hos BMWforhandler!!! Og når jeg konfronterer de med dette sier de bare at da er det best å kjøpe nytt. Min, tydeligvis, smale tankegang der det å bruke brukte deler både er mer prisgunstig og miljøvennlig er dermed ikke forenelig med en bilhuggers tankegang! Hva opplever dere? Noen som har gode erfaringer med opphuggere med e39 deler som ikke trur de har bare gull? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Bilhuggere vet stort sett sjelden hva de selger. De tenker også som så at det ikke er verdt styret å sende hvis de ikke sitter tilbake med x-antall kroner. Uavhengig hva delen koster ny. Bilhuggeriene vet stort sett ikke hva de har av deler heller...det beste er å møte opp personlig med verktøykassa og kikke selv. Min lokale høgger er ihvertfall veldig kurrant sånn. Han slår på litt ekstra hvis det er BMW deler, så jeg sier alltid at det er deler fra en Opel eller Datsun, så får jeg edruelig pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2011 Det er greit nok. men når de i tillegg legger ut spesifikke biler på FINN bør de kunne følge med, og yte service. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Har også forundret meg over tankengangen hos ulike bildemontører/opphuggera, man kan jo spørre seg hvor de egentlig tjener pengene sine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Hehe... jeg sier igjen, bare du møter opp personlig og plukker delene du vil ha så får du de rimelig. Alt høggerne må sende, og sende kvittering på = mye jobb, og krever høy pris. Kjøp i bua = penger rett i lomma = lavere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Ja, mulig det fungerer noen plasser. Her i Tromsø sluttet de å la folk skru av deler selv. Har førøvrig en relativt fersk erfaring da jeg skulle kjøpe et sett speil. Var innom en lokal hugger for å kjøpe et sett som kom fra en sort bil som jeg hadde sett de hadde lagt ut på nett. Da jeg spurte etter disse sorte speila så sa ekspeditøren at disse var på bil og at han kunne ha de klar noen dager senere eller jeg kunne få to speil i forskjellig farge. Jeg ville selvfølgelig ha de sorte da min bil er sort fra før av. Etter noen dager fikk jeg en melding om at delene var skrudd av og kunne hentes. Gjett hvilke speil han kom drassende med? Jo, det var de to i forskjellig farge som han hadde tilbydd meg tidligere. De sorte speilene som jeg hadde bestilt var nå også borte fra nett.I tillegg var det en stor skade på det ene speilet. Så hva hadde skjedd her egentlig? Min teori er at han ikke orket å kaste bort kalorier på å leite frem å skru av de speila jeg ville ha og heller ga meg det han hadde liggende. Og dette lot han meg vente to ekstra dager på pluss ekstra kjøretur. Det må jo stå idiot i panna mi for maken til useriøs og arrogant oppførsel har jeg ikke sett maken til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 På Stord Bildemontering får vi vertfall lovt å skru så masse vi bare vil, ingen problem, billig i pris er de og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Sagrenda i Kongsberg syns jeg er bra på BMW deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Har brukt å plukke deler hos bilopphuggere på stort sett hele østlandet de siste 15-20 år,har til dags dato aldri møtt ett hyggelig menneske på ett bilopphuggeri(utrolig men sant)må også lure de for å få en normal pris på deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3KK15 Skrevet Oktober 5, 2011 Share Skrevet Oktober 5, 2011 Var på ett Bilopphuggeri litt utenfor Västerås i Sverige. Der sto det ca. 200 biler på pallbukker, bare å skru det du skulle ha og ta med i kassa, da var det fast pris på alle delene. Bl.a. 400 per skinnstol uansett fabrikat! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2011 Jeg har vært hos mange huggere og skrudd ut deler selv til en pris vi har blitt enig om. Det som tar kaka her er jo at de annonserer deler på FINN til tydeligvis en dyrere penge enn nytt og originalt for mange deler. Folk som ikke er helt sikre og trur at huggeren alltid er billigere siden de har brukte deler kan jo bli lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kamro Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 Lier bilopphuggeri har hyggelige folk bak disken, man kan plukke og demontere eller kjøpe bak disken. Alle vil jo tjene penger og de pleier som oftest og legge på noen hundrelapper ekstra for å prøve seg. Når jeg får pris på deler hos de pleier jeg alltid å få de billigere, bare ved å stå der og prute prute prute:). Veldig viktig å ikke gi seg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 Har samme opplevelsen som trådstarter med enkelte bilopphuggeri. Sendte mail til et bilopphuggeri for å spørre litt om pris osv om noen baklykter. De forlangte 700,- per lykt. Fortalte at dette er mye dyrere en helt flunkende nye lykter. Da fikk jeg et veldig sarkastisk svar tilbake om å kjøpe nytt istedetfor. Jackasses. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hon Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2011 I dette tilfellet anbefalte han meg også å kjøpe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 6, 2011 Share Skrevet Oktober 6, 2011 prøv å ring stokkstad bilopphuggeri.. noe værre skal man se lenge etter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå