Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

* M50 B25 TU Singel Vanos:

- 192 hk

- 208`000 km

- Motor kommer fra E36 94 model

- Forrige eier sa det var kvasskam i den

- Starter med èn gang sommer som vinter

- Olje går fra max til min ved hvert oljeskift

- Går på ca 520 omdr på tomgang, 700 når den er kald

* Girkasse:

- Getrag tilhørende M50 motor`n

- Helt Ok stand

- Ingen skraping e.l.

- Men noe "synk feil" -Kun ved høy hastighet å girer ned i 1. og 2. gir

* Clutch

- Utløserlageret rakler (koster par hundre kroner)

- Det sitter i en leke / banebil, så den har fått litt juling, men fungerer fint!

- Skal du tre på turbo bør du nok bytte

* Eksos:

- Grenrør

- 2 x 2" frontrør

- Stoor lyddemper

- Ut til, er det 3,5" (fra "kat`n")

- Til en ukjent grov dobbel endestuss ( Syyk lyd !! )

* Resten:

- Mellomaksling

- Hjerne

- Ledningsnett

- Tenning, har ikke nøkkel, men "rally" brytere

- Radiator

- 2 x elektriske vifter

- M535 motor fester/labber

- E34 bunnpanne, for at det skal gå i E30 pga traversen

- +++

Da har jeg vel nevnt det viktigste! Jeg tenkte meg en startpris på 15`000kr, så får dere by alt etter som! Motor`n står i en E30 nå, så kom å prøv før snøen legger seg :)

Skrevet

Til venstre for radiatoren ser du så vidt den ene el kjølevifta. Det er ikke så veldig vakkert oppi der, men det fungerer! ;)

7x1w0pwnw95xakvo3juv.jpg

Her ser du bryterene. Også ser du at tempen er normal på tomgang!

ywnox6g7pcdoevjj7fkq.jpg

Skrevet
så olja går fra maks til min hver gang du bytter olje?

bare for å opplyse litt mer om det da, så kjørte jeg litt over 7000km før det ble byttet olje! Da har du fått svar på den :P

Skrevet

Dette er den første motor'n jeg har selv som ikke må etter fylles for hvert olje skift. Så jeg vil påstå at det er positivt, ja!

Skrevet

Først så sier du t du fyller den opptil maks og når du skal ta oljeskift etter 7000 km, så er den på minimum. Og nå sier du at du ikke trenger å etterfylle?

Skrevet

nå er du vel bare vrang Barca?

Når man skifter olje så fyller man gjerne til max på pinnen, for så å kjøre 7000km å ta ett nytt oljeskift å da er oljen i nærheten av min på pinnen.

med andre ord 0,5-1 liters oljeforbruk på 7000km er BRA :)

Skrevet

Det er helt riktig det første du sier, men hvorfor kverulere? Jeg har ikke etter fylt olje på motor'n min i mellom olje skift nei. Som igjen er positivt etter min mening!

Skrevet

Da fikk jeg det forklart. Ikke meningen å være vrang, men skjønte ikke helt hva habil mente. Er Intressert i motoren, derfoe så pirkette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...