HypeTraxX Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 * M50 B25 TU Singel Vanos: - 192 hk - 208`000 km - Motor kommer fra E36 94 model - Forrige eier sa det var kvasskam i den - Starter med èn gang sommer som vinter - Olje går fra max til min ved hvert oljeskift - Går på ca 520 omdr på tomgang, 700 når den er kald * Girkasse: - Getrag tilhørende M50 motor`n - Helt Ok stand - Ingen skraping e.l. - Men noe "synk feil" -Kun ved høy hastighet å girer ned i 1. og 2. gir * Clutch - Utløserlageret rakler (koster par hundre kroner) - Det sitter i en leke / banebil, så den har fått litt juling, men fungerer fint! - Skal du tre på turbo bør du nok bytte * Eksos: - Grenrør - 2 x 2" frontrør - Stoor lyddemper - Ut til, er det 3,5" (fra "kat`n") - Til en ukjent grov dobbel endestuss ( Syyk lyd !! ) * Resten: - Mellomaksling - Hjerne - Ledningsnett - Tenning, har ikke nøkkel, men "rally" brytere - Radiator - 2 x elektriske vifter - M535 motor fester/labber - E34 bunnpanne, for at det skal gå i E30 pga traversen - +++ Da har jeg vel nevnt det viktigste! Jeg tenkte meg en startpris på 15`000kr, så får dere by alt etter som! Motor`n står i en E30 nå, så kom å prøv før snøen legger seg
HypeTraxX Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Til venstre for radiatoren ser du så vidt den ene el kjølevifta. Det er ikke så veldig vakkert oppi der, men det fungerer! Her ser du bryterene. Også ser du at tempen er normal på tomgang!
Barca Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 så olja går fra maks til min hver gang du bytter olje?
jorg1s1 Skrevet Oktober 5, 2011 Skrevet Oktober 5, 2011 Flott motor det her Det sitter nok kvassere kammer i den ja, ganske bra respons og hissig til å være en M50B25
HypeTraxX Skrevet Oktober 5, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2011 Takk for det! Du har vel prøvd den selv? Hehe Akselerasjonen er morsom i en E30!
HypeTraxX Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 så olja går fra maks til min hver gang du bytter olje? bare for å opplyse litt mer om det da, så kjørte jeg litt over 7000km før det ble byttet olje! Da har du fått svar på den
Barca Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Det er vel ikke positivt? Skal en Motor bruke så mye olje?
HypeTraxX Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 Dette er den første motor'n jeg har selv som ikke må etter fylles for hvert olje skift. Så jeg vil påstå at det er positivt, ja!
Barca Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Først så sier du t du fyller den opptil maks og når du skal ta oljeskift etter 7000 km, så er den på minimum. Og nå sier du at du ikke trenger å etterfylle?
Anders_w Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 nå er du vel bare vrang Barca? Når man skifter olje så fyller man gjerne til max på pinnen, for så å kjøre 7000km å ta ett nytt oljeskift å da er oljen i nærheten av min på pinnen. med andre ord 0,5-1 liters oljeforbruk på 7000km er BRA
HypeTraxX Skrevet Oktober 6, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2011 Det er helt riktig det første du sier, men hvorfor kverulere? Jeg har ikke etter fylt olje på motor'n min i mellom olje skift nei. Som igjen er positivt etter min mening!
Anders_w Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Jeg har btw prøvekjørt denne motoren selv å den var ganske frisk å fin å kjøre slettes ikke noe bomkjøp dette Lykke til med salg
Barca Skrevet Oktober 6, 2011 Skrevet Oktober 6, 2011 Da fikk jeg det forklart. Ikke meningen å være vrang, men skjønte ikke helt hva habil mente. Er Intressert i motoren, derfoe så pirkette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå