Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo, har ikke peilig på automatgir, men kjøpte en 525tdsa med gåen girkasse, den hoppet ut og inn av gir når den sto stille og en dag så hoppa den ut og gikk ikke inn igjen, så sto bilen et halvt års tid, før jeg kjøpte den, og da prøvde jeg og sette den i gir og rusa den litt og da kom den plutselig. men var bare så vidt den slura avgårde, og reversen funket ikke, så jeg kjøpte en delebil, bytta over girkassa og convurtern.

og da funka alla gira osv, men fikk ikke noe fart på den med mindre det var neddoverbakke, da funket den bra! viss den fikk litt motstand så fikk jeg ikke noe turtall på den eller noe. så skulle jeg kjøre den hjem fra verkstedet, kjørte ca en km før det kom en oppoverbakke, og mitt i bakken så hoppa den i fri. etter det fikk jeg den verken i revers eller drive!

hva kan dette være? girkasse funka fjell i den andre bilen! har ikke bytta hjerne og lednigsnett.

trenger sårt hjelp!

Skrevet

noen som vet hvor mye olje som skal på denne girkassa? fylte på til det rant over, så kjørte jeg mellom alle gira, fylte på til det rant over igjen og kjørte mellom alle gira på nytt så etterfylte, fikk på ca 5 liter. etter og ha sitti og lest litt om åssen dissa kassene osv fungere så trur jeg kansje at jeg har fylt for lite olje og etter at olje blei litt varm og fikk kjørt orgentlig inn i converter osv så blei det for lite olje til oljepumpa så den ikke fikk styrt clutchene?

er jeg helet på tur så er det bare og rette meg!:)

Skrevet

ja, i dag var jeg oppe og prøvde og etterfylle, der var det helt fult. så trur ikke olja er noe problem,

da er det enten oljepumpa eller convertern da?

sitter og tenker litt, kan jeg ta og skru av slangene på olje kjølern og se om det er trykk der? og viss det er trykk der så å det mest sansynlig konverteren? kom også er rar klakkelyd fra konvertern, kan det være at jeg rett og slett har herpa den når jeg pressa og kødda for og få på girkassa?

Skrevet

Automatkassa skal ha en viss tempratur når man fyller på olje iallefall var det slik på e36'en min skulle være ca.40grader ved fylling av olje. Kanskje oljefilteret i automatkassa er tett koster ikke mye å bytte bare en tanke.

Skrevet

jaja:) men uansett hvor galt det skulle være, man mister vell ikke alle gira uten om park ved og ha en smule forlite olje eller litt tett filter? girkassen fungerte med det same filtere dagen før, så sanynlighetene for at det skulle bli akkuratt så tett at den ikke fungerte den dagen jeg putta den i nye bilen er for liten:)

Skrevet

olje pumpa var gåen, fikk bytta pumpe i dag:) men hadde jo da selvfølgelig ikke nok olje til og fylle kassa orgentlig:( så nå står den på bukkene:P

Skrevet

da går bilen som en klokke:) fikk fylt riktig megde olje, men da låste den seg i 2 og revers! jæævlig skummelt når den gira fra første til 2 og låste hjula:S så fikk bytte hjernen til automaten, da gikk den som en vellsmurt klokke:

åja, takk for hjelpa da!

Skrevet

Hei

Fikk jo ikke svar på om kassen satt i en E39,men stort sett alle kasser før 95 kan en bruke Dexsron3 eller ATF

5HP30 (A5S 560Z) fra 08/92 TIL 10/95 skal ha SHELL LA2634 eller BMW sin olje nr: 82 23 9 497 765

5HP18 (A5S 310Z) fra 10/94 er vell den eneste kassen som heter 5HP18 som er lagt før 95 som skal ha ESSO ATF LT 71141

Så viss kassen din sitter i E39 å etterfyller med Dexron3 eller en ATF olje så går ikke dette,viss nummer plata er blå så skal den ha spesial olje .

Eirik nils

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...