Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger nå min BMW M50B28 Turbomotor som har stått i min Skyline R34 PRO Driftebil!!

Bilen vart mappa "safe" til 550whp. Her er mulighet å hente ut mye mer! Motoren har heilt RÅ respons og drar godt heile vegen fra bunn til topp!

Lyden er ein opplevelse i seg sjølv!

Motoren vart opprinnelig byggd av BMWfredde i Sverige i samarbeid med PPF. Motoren bremsa da 1000hk.

Motoren kan selgas som rein shortblokk, eller som komplett raceklar pakke.

Spec på motor når han kom til Norge og vart montert i skyline R34 av Thomas Meidal: 

-m50b25 blokk boret til 84,5mm 

-smidd 328 veiv, ballansert 

-Pyramideringer 

-Arp bolter ramlager 

-Arp bolter topp 

-Saenz smidde råder 

-CP smidde stempler 

-PPF Stødgørdel 

-PPF oljepumpeaksel 

-PPF race kamkjeder 

-PPF topp med vidreutviklet porting 

-PPF turbokammer 

-PPF racing kamkjeder 

-PPF ventilfjærer med titan brikker 

-PPF raceventiler 1mm oversize 

-Shimsbrikker i titan 

-Stillbare kamdrev 

-328 løftere og kamhus 

-Ny oljepumpe 

-M3 innsug med 6 seperate gasspjell.

Motoren vart overhalt i fjor vinter av meg pga at eg fekk eit rådelager havari i fjor sommer, som vart reparet i full hast. Og pga oljelekkasjar fra toppakningen rundt pyramideringane som var der helt siden eg kjøpte bilen.

Det som vart gjort under overhaling var følgande:

-Skifta blokk og fekk den nyborra etter mål på de gamle stempela. og plana av Auto23 i Bergen. (pga overgang til MLS pakning i stedet for pyramide)

-Skifta til heilt ny veiv, grunna den andre hadde trekt seg litt under rådelagerhavari.

-Nye lager selvfølgelig.

-Skifta alle rådar.

-Skifta alle innsugsventilane og slipte ekstra kutt og porta dei. (I samarbeid med RFS Performance)

-Skifta alle ventilløftarar til nye.

-Plana topplokk.

Det einaste som ikke vart gjort under overhalinga, som kanskje burde vore gjort, var å skifta til nye stempelringar.

Motoren har gått klokkereint uten et einaste feilslag heile sesongen 2011!

Det som følger med som komplett pakke er:

-Turbonetics turbo GTK-650

-Delphi 1000cc dyser.

-PPF fuel rail.

-TurboManifold spesiallaga til Skyline R34, men passer antakelig mange andre motorrom.

-Turbonetics Racegate RG-45 wastegate.

-Autronic SM4 datasprut med alle kablar og ferdig mappa til motoren.

-MSD LS1 coiler. MSD pluggledninger.

-E46 diesel kasse. GS5-39DZ – THBL (skikkelig kraftig kasse med 35mm inngående aksling)

-M20 svinghjul som er letta og maskinert til å passe 7,25” Quartermaster.

-Quartermaster 2 plata 7,25” (med nye clutch lameller som passer den nye diesel kassen)

Dette er omtrent samme type clutch som tilton.

PRIS:

-KUN MOTOR: Kr. 35.000,-

-KOMPLETT PAKKE: Kr. 75.000,-

Tlf: 452 99 667

Et par videoklipp der bilen er med (blå skyline R34) :

http://www.nrk.no/video/her_far_han_tes ... 7D2B63B4D/

10_1583405063.jpg

 

  • 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...