bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Som sagt så har jeg et problem med å få av dekka, høres kanskje rart ut, men de sitter noe så inni h...... Får av boltene, men dekkene følger ikke etter. Har prøvd å stått å slått med svær slegge på forsida og på baksida av dekkene. De rykker seg ikke, har også prøvd å legge en jekk på sida under bilen, for å prøve å jekke dette ut. går fortsatt ikke. Har også prøvd å skru inntil 2 bolter løst, også kjøre litt frem og tilbake, men ingenting fungerer. Må bytte hjullager på bilen, så greit om jeg kunne fått av hjula på en eller annen måte. Takk for svar
gullsakar Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 hørt om flere slike tilfeller men som regel er svaret mye av det du har prøvd.. RÅ VOLD!! en 2x4 og slegge skulle klare det.. evt spray litt løsemiddel en dag i forveien eller no..
bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 Hehe, det har jeg gjort, har spraya de for hver natt, og prøvd dagen etter, lirker seg ikke engang. De skal aav:P Har holdt på med det en hel uke nå, uten noe resultat.
D.Toft Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 sett inn boltene, skru dem ut 30%, kjør deg en liten tur og ta noen skarpe og harde svinger
bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 Jeg prøvde jo med bare 2 muttere som jeg skrudde inntil for hånd, det er jo noe av det samme. Men hvis jeg skrur dem ut sånn som du sier, også kjører en tur, da kan vel dekka ramle av og ødelegge skiver osv? Helst slippe å koste på meg noe mer nå.
D.Toft Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 så lenge du ikke skrur dem helt inn, lar det være 2-3 mm igjen, så går det fint. trenger ikek kjøre så langt
hao Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 så lenge du ikke skrur dem helt inn, lar det være 2-3 mm igjen, så går det fint. trenger ikek kjøre så langt Slik ja. Ta med deg nøkkel så du kan skru de til litt så er det bare å kjøre hjem. Når de først har løsnet tror jeg de slipper lett etterpå. Ta skarpe svinger. Skikkelig. Du vil høre det tydelig når de løsner.
bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 okey, høres skummelt ut Men skal prøves imorgen, takk for hjelp så langt:))
D.Toft Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 ja det høres skummelt ut lykke til bare hyggelig.
torko Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 hvis du har mulighet, så varmer du opp navet til den blir ordentlig varm rødglødende uten at du ødelegger noe annet. så tar du slegge og kliner til fra baksiden mot felgkanten, bare sørg for at du har en kloss på felgkanen slik at du ikke bøyer hele jævla felgen;)
spaix Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 kast en svær jævla stein på dekket, husker jeg sleit no inni helsikke med 2 dekk en gang jeg å tok bare en svær stein å løpe fart, etter 10 kast bare spratt den av kast nederst på dekket btw
Maniak Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 Hvis du har mulighet for å få den opp på bukk, så ta og heis opp bilen, heng deg i understellet og kast deg opp med all vekt og spark med begge beina. Har aldri slått feil! Husk å smør på noe fett, før du skrur på hjulene igjen nå da
F10 Skrevet Oktober 7, 2011 Skrevet Oktober 7, 2011 En liten definisjon: (Bil)Hjul = dekk + felg. Det er vel felgen som sitter fast i navet? Og så er dekket festet til felgen.
bimmerfrelst91 Skrevet Oktober 7, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2011 Ja det er rusta fast, jeg kjøpte bilen for 3 uker sida av en gammel dame, så tror ikke hu har skrudd så mye på dette:P Men skal prøve ut litt forskjellig ting i morgen. Fått mange nye muligheter å prøve på:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå