Gå til innhold

varmegang i e39 528 1997 mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et problem med min bil. temperaturføleren går opp på rødt, og jeg har åpnet vannet på den etc, ingenting koker.. den svetter ikke, og temp. føleren kan gå ned på 90 grader etter 30 sekund. dette skjer visst jeg enten kjører elr står på tomgang. dette har skjedd 2 ganger. noen som vet hva som kan være problemet elr noen som har hatt samme problem som meg ?

Vifta går også rundt , ingenting som virker å være galt :)

Takker på forhånd og setter pris visst noen hjelper meg med dette :D

Mvh

Daniel Andersen

Skrevet

Termostaten ? Den kan lage mye krøll...er lett å skifte. Skift termostathus samtidig. Ellers er lufting veldig viktig på disse bilene...

Regner med du vet hvordan du gjør det...

Hvis ikke...her er en fin modell :

Skrevet

@Jolly tusen hjertelig takk :) skal teste å lufte den i morgen tenker jeg :)

Vet du om en diy på å skifte Termostat + termostathus? og sånn ca pris, vet du hva det koster?

Takker igjen, setter utrolig stor pris på at du hjalp meg :) og hvilken væske er det jeg skal fylle på ?(det de gjorde på den videoen)

Skrevet

ehmm okey.. vet du om noe diy på dette? og pris på ny vannpupmpe ?. elr må jeg sende den på verksted liksom ? :)

Takker for svar :)

Skrevet

Heisann, :D i dag har jeg byttet termostat og termostathus :) fikk kjøpt termostat + termostathus + den giveren(føler) som står i blokka for 800 kr! på bavaria.. ikke galt.. gikk greit å bytte huset og termostat utenom at jeg knakk begge klipsene til dekselet på vifta.. men null stress, kjøper 2 nye i morgen.. men en ting @Simpel, hva er multireim + den giveren(føleren) trenger jeg en 22mm pipe som er EKSTRA lang, den ligger under innsuget på motoren og je gkommer ikke til..:S noen som vet eksakt hva denne giveren gjør ?

Mvh

Daniel A.

Skrevet

har byttet alt da... er ikke sikke rpå hva viskosa etc etc er.. og de på bavaria sa at multireima var ikke nødvendig å bytte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...