Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

BMW 525Tds Touring 93

Hydraulisk clutch

Bilen er veldig tung å få i gir etter eg har byttet clutch (lamell og trykkplate), da hørte eg litt med BMW i førde og dei sa det att eg måtte bytte slavesylinder og vist ikkje det funker så må eg bytte hovedsylinder og... har gjort dette og ingen forandring, har luftet på manuell måte og fleire vakumpumper til å få ut luft, fortsatt ingen forandring..

Hadde vert kjekt med kjapt svar

Takker på forhånd! :D

Skrevet

Er den slik etter å ha blitt brukt en del også.

Bare kjør litt og slur litt på clutchen.

Ikke så mye at du lukter brent clutch men litt mere enn vanlig en liten stund.

  • 4 months later...
Skrevet
Er den slik etter å ha blitt brukt en del også.

Bare kjør litt og slur litt på clutchen.

Ikke så mye at du lukter brent clutch men litt mere enn vanlig en liten stund.

eg har kjørt med bilen heilt til no, fekk lufta den på verksted til ingen nytte.

fortsatt like tung å få i gir :(

Skrevet

Er clutch pedalen lett eller tung?

Står clutchlamellen rette veien?

Sjekket du/dere svinghjuls lagret som den sto fast eller den gikk fint rundt?

Hvordan var den før du byttet clutch?

  • 5 months later...
Skrevet

Jeg har samme problem etter clutch skift.Min pedal er tung og lav.Hva er feilen?Var dårlig med motstand i slavesylinderen når jeg monterte den på kassa igjen,men jeg har jo ikke åpnet noe rør så da er det vel merkelig om det er luft der???.

Jeg får ikke min i gir for den frir ikke ut som den skal.

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...