xlibris Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Skulle gjerne hatt mere sving på min E34, planen var og bruke denne bilen til drifting, men den orginale svingen holder ikke.. Noen som vet eller har gjort dette før? Finnes det noen måte og sveise mer sving på de, eventuelt deler fra andre bmw, eller lignende som går an og bruke? Mvh Verner ______________________ E34 520i turbo prosjekt.
xlibris Skrevet Oktober 10, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2011 jeg har stått og fundert litt og lurer på om det kan gå an og bare flytte hullet til endeleddet lenger inn mot spindelen? kansje dette kan medføre noe sveising av casterstaget, men noen som har kjennskap til det?
TheEspenK Skrevet Oktober 10, 2011 Skrevet Oktober 10, 2011 Hei xlibris Mer gennerell synsing dette men mulig jeg hjelper til Du er inne på noe ved å flytte evt plassering av styrestag. Enkel geometri sier jo at du lykkes alt etter hvor hulla står! MEN skal du bruke det i drifting regner jeg med bilen må gjennom tekn-kontroll, nylagde hull i støpestag er ikke popp. E34 har jo snekke så hva med å bygge om til tannstang? Volvo 240 kan jo kjøre med forhjula mer eller mindre rett til siden. Jeg har ærlig talt ikke noen retningslinjer men om du surfer en tur over kjente driftingbiler ser du mange av de er bygd om med andre forstillinger nettoppp pga sving. Sjekk ut hva en evt tekn-kontroll krever å ta det derfra, kanskje noen av dissse gatebilerne har driftet e34 før evt kjenner noen som har moddet en???
xlibris Skrevet Oktober 11, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2011 jeg tror det skal gå fint, sveise om bærearmer er lov, så det jeg ville gjort var og kappe bort hullfestet til endeleddet og så fjerne 1-2 cm på støpejernet som går ut fra spindel mot hull til endeledd, og så sveise på igjen hullfestet. da er det ikke boring i endeledd men ommbygging skulle jeg tro? og det er jo lov Men ja, mercedes også skal jo være brukende, men det er akkurat hvor mye ommbygging det blir med tanke på at det står i motorfeste og alt mulig på e34 vettu.. jeg prøvde meg litt frem igår og ser ut for at skal jeg bruke e34 må ALT bygges om får du mer sving så kommer jo hele bilen i veien for hjulet hehe
TheEspenK Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 jeg tror det skal gå fint, sveise om bærearmer er lov, så det jeg ville gjort var og kappe bort hullfestet til endeleddet og så fjerne 1-2 cm på støpejernet som går ut fra spindel mot hull til endeledd, og så sveise på igjen hullfestet. da er det ikke boring i endeledd men ommbygging skulle jeg tro? og det er jo lov Ja du har et poeng der, flytter du ut bærebrua for du også økt camber men jeg ville sjekka. Ikke umulig at det kan godkjennes nei, er vel snakk om det godtar sveisen og det bør ikke by på probl. jeg prøvde meg litt frem igår og ser ut for at skal jeg bruke e34 må ALT bygges om får du mer sving så kommer jo hele bilen i veien for hjulet hehe Hva blir det til slutt tror du?
KingB Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Styreutslaget på E34 funker helt greit til drifting! Konsentrer deg heller om optimalisering av understell, motor og drivverk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå