Gå til innhold

E30 S54 prosjekt - 2024 update


jorg1s1
 Share

Anbefalte innlegg

Takk takk, folkens!

Må smertelig innrømme at jeg liker enormt godt Brock B1 på E30... Og gratulerer med riktig motorvalg til E30-chassiet.

Spy ut bilder fortløpende, mottas med takk...

Har sansen for Brock B1 på E30 selv - men spørs om de ikke må vike for bremsene nå... Hadde planer om å lakkere de hvite, tror det hadde vært tøft på grå bil. Finner ut senere idag om det blir nye felger eller ei - må prøvemontere nye bremsene først.

Dagens update er derfor de nye bremsene jeg mottok fra Bogen. her inne idag - en hyggelig kar her inne som også har E30 med S54 motor. Takk til Bogen. for et strålende og kjapp handel!

DSC00695.JPG

Dette er altså et XYZ 330x32mm 6-stemplet bremsekit foran. Dette er kun kjørt noen få mil. Er visst samme bremsene som K-Sport og D2 - produsert på samme fabrikk bare med annet merke trykket på.

Si ifra om bildene er for store og tar for lang tid å laste folkens. Har lånt meg et digitalkamera nå som skal være et par hakk over mobilbilder. For min del er det ikke noe problem da jeg har fibernett, men det er kanskje ikke like utbredt overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det har du helt rett i! Ikke at det har skjedd så mye, men skal komme med en oppdatering seinere ikveld. Det blir liksom ikke så mye tid til overs å bygge bil når man driver med beinharde ingeniørstudier og samtidig bor 2 timer unna der bilen står. Blir jo bare i helger og ferier, og da skjer det mye annet også... Det kommer heller ikke til å bli gjort noe mer med bilen nå før om et par uker, det kan jeg si sikkert. Men bilen skal være ferdig til snøen er borte, så har absolutt litt å ta fatt i...

Jeg startet jo denne prosjekttråden hovedsaklig for min egen del. Jeg er alt for dårlig til å ta bilder, selv om jeg gjerne vil dokumentere alt. Så blir full skjerpings der. Også er det jo veldig flott med tips, innspill og hjelp når det trengs, har sett at det er litt lettere å få om man har en prosjekttråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i! Ikke at det har skjedd så mye, men skal komme med en oppdatering seinere ikveld. Det blir liksom ikke så mye tid til overs å bygge bil når man driver med beinharde ingeniørstudier og samtidig bor 2 timer unna der bilen står. Blir jo bare i helger og ferier, og da skjer det mye annet også... Det kommer heller ikke til å bli gjort noe mer med bilen nå før om et par uker, det kan jeg si sikkert. Men bilen skal være ferdig til snøen er borte, så har absolutt litt å ta fatt i...

Jeg startet jo denne prosjekttråden hovedsaklig for min egen del. Jeg er alt for dårlig til å ta bilder, selv om jeg gjerne vil dokumentere alt. Så blir full skjerpings der. Også er det jo veldig flott med tips, innspill og hjelp når det trengs, har sett at det er litt lettere å få om man har en prosjekttråd.

ser den ;) var det dette karoseriet som lå ute til salg for en stund siden som ble trekt tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser den ;) var det dette karoseriet som lå ute til salg for en stund siden som ble trekt tilbake?

Lå til salgs i fjord høst komplett uten motor/gir ja. Var drittlei og hadde mistet all motivasjon på den tiden. Saken var at jeg hadde en muntlig avtale med Ståle Wenås om å kjøpe S50B32 motoren hans (komplett bolt-on til E30 med alt + custom carboninnsug). Slang ut den gamle M20 2.7 motoren min til salgs, den ble solgt samme kveld. Så fikk jeg lånt en del penger, siden jeg ikke hadde de 65-70 tusen han skulle ha. Tok fri fra jobb osv for å skru ut motoren og få sendt den av gårde, så jeg fikk penga fort som mulig. Da alle penga var på plass ringte jeg Ståle, vi snakket om når jeg skulle komme ned osv. Plutselig måtte han ringe meg opp igjen om 5min fordi broren skulle ha et par ord med han. Etter dette hørte jeg aldri noe mer, prøvde å ringe/SMS'e/PM'e her på Bimmers uten at han svarte.

Etter dette har jeg og alle rundt her som kjenner til episoden mistet all respekt for disse Wenås-gutta i hvertfall. Jævla rasshøl spør du meg, det det må da gå ann å svare i hvert fall! Det var altså derfor jeg la ut bilen, men heldigvis beholdt jeg den!

Har fått mye deler i det siste, trodde jeg hadde masse bilder men de har jeg visst ikke ført over. Skal komme med mer snart. Her er noe:

mini-DSC00696.JPG

Originale E30 skiver foran vs 330mm skiver

mini-DSC00697.JPG

Montert

mini-DSC00698.JPG

Ny 25mm hovedbremsesylinder fra E32 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bygg dette, du gjør de rette tingene over hele bilen. S54 er et genialt valg, både som utgangspunkt for viderebygg og som endelig motorvalg. Bare synd det skal være umulig å få inn euro-spec S54 i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • jorg1s1 changed the title to E30 S54 prosjekt - 2024 update

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...