325icab_88 Skrevet Oktober 12, 2011 Skrevet Oktober 12, 2011 Hello Har handlet en 2002 Tii med S14B23 motor. Denne har i følge forrige eier fungert bra i flere år... Fikk bilen levert på med trailer fra Bergen. Den ville ikke starte til å begynne med, men fikk den i gang ved å blåse ren pluggene og få på litt fresh bensin. Tok en prøvetur, men virket ikke som om det var mer enn 100hk i den... Har nå fått: Plugger Rotor Fordelerlokk Pluggkabler Fortsatt er den tungstartet og ikke veldig villig til å gå reint (må holde den i gang med gassen). Motor starter med en gang om jeg tar ut plugger, drar den litt på starteren og setter de i igjen. Fortsatt går den ikke rent. For meg så virker det som om den får alt for mye bensin? Kan det være dysene som kødder det til. Hvordan sjekke dette? Nevner også at bensinpumpa går hele tiden, når tenning er på og motor av? Skal det være slik.... Håper noen har noen innspill, da det hadde vært grisemoro å testa den før snøen kommer.
SSM Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Du fyllte 98 på den? Når jeg hadde S14 i min bil så gikk kun pompa i det man begynte å kjinne for å starte bilen, når jeg satte i S50 så går pompa i noen sek når man setter på tenninga. Så tror nok at pompa di bare skal gå når man kjinner eller har bilen i gang.
Simon S Arvesen Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Da er pumpa kobla på tenninga. Riktig d larsen sier. Pumpa skal pumpe opp trykk når du skrur på tenninga. Og skal gå kun når motoren er i gang.
helgeb Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 om pumpa går hele tiden skal vel bensin trykk regulatoren ta seg av dette ang. for mye trykk, tenker bensintrykk reg, eller dyser som ikke holder tett, har du motor med lambdasensor forresten?
Morty999 Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 ødelegger ikke pumpa om den går hele tiden.. den gjør nøyaktig samme jobb som da motoren går.. om du har fylt 95 el 98 spiller ingen rolle.. motoren skal fungere fordet. ville sjekket for falsk luft even prøvd en annen lmm... høres litt ut som den drukner også. så du kan jo prøve å bytte Bensintrykksregulatoren også =)
325icab_88 Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2011 Takk for tips. Har fått sjekket grundig for falskluft og prøvd å lagt opp ekstra jording. I går gikk den plutselig klokkereint, men i dag er den like kødden??? Misstenker at det kan være en sensor el lign som henger?
GoldPearl_E30 Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 Jeg tror jeg har en lmm liggende til s14, funka den da den ble plukka av
325icab_88 Skrevet November 21, 2011 Forfatter Skrevet November 21, 2011 Har nå bytta LMM og temp sensor til hjernen. Tuller fortsatt med meg. Virker som det er noe med bensintilførselen. Starter, men tar ikke skikkelig gass og skyter i eksosen. Tar jeg derimot av kontakta til temp føleren, tar den gass som bare det, men går høyt på tomgang. Kan det være bensintrykkregulatoren? Har tomgangsregulatoren noe å si? Ville ikke starte for meg i dag...lot da bensinpumpa stå og gå samtidig som jeg klemte litt på bensinreturen og dro den på starteren..plutselig starta den....? Humørsyk??
Azeton Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Sjekk bensintrykk. Se litt hvordan pluggene ser ut i slengen.
brunsame Skrevet November 25, 2011 Skrevet November 25, 2011 Er det gass spjeld sensor på disse motorene? Banebilen gikk skikklig ruskete da jeg hadde montert min feil, så den viste 100% når spjeldet var stengt og 0% når det var helt åpent..
Marius_e30 Skrevet November 25, 2011 Skrevet November 25, 2011 Det kan hende den trekker falsk luft i pakningen mellom toppen og gass spjeldene, er en svakhet på disse motorene, ellers kan det evt være lambda sonden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå