Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello

Har handlet en 2002 Tii med S14B23 motor. Denne har i følge forrige eier fungert bra i flere år...

Fikk bilen levert på med trailer fra Bergen. Den ville ikke starte til å begynne med, men fikk den i gang ved å blåse ren pluggene og få på litt fresh bensin. Tok en prøvetur, men virket ikke som om det var mer enn 100hk i den...

Har nå fått:

Plugger

Rotor

Fordelerlokk

Pluggkabler

Fortsatt er den tungstartet og ikke veldig villig til å gå reint (må holde den i gang med gassen).

Motor starter med en gang om jeg tar ut plugger, drar den litt på starteren og setter de i igjen. Fortsatt går den ikke rent.

For meg så virker det som om den får alt for mye bensin? Kan det være dysene som kødder det til. Hvordan sjekke dette?

Nevner også at bensinpumpa går hele tiden, når tenning er på og motor av? Skal det være slik....

Håper noen har noen innspill, da det hadde vært grisemoro å testa den før snøen kommer. :)

Skrevet

Du fyllte 98 på den?

Når jeg hadde S14 i min bil så gikk kun pompa i det man begynte å kjinne for å starte bilen, når jeg satte i S50 så går pompa i noen sek når man setter på tenninga. Så tror nok at pompa di bare skal gå når man kjinner eller har bilen i gang.

Skrevet

om pumpa går hele tiden skal vel bensin trykk regulatoren ta seg av dette ang. for mye trykk, tenker bensintrykk reg, eller dyser som ikke holder tett, har du motor med lambdasensor forresten?

Skrevet

ødelegger ikke pumpa om den går hele tiden.. den gjør nøyaktig samme jobb som da motoren går..

om du har fylt 95 el 98 spiller ingen rolle.. motoren skal fungere fordet.

ville sjekket for falsk luft even prøvd en annen lmm...

høres litt ut som den drukner også. så du kan jo prøve å bytte Bensintrykksregulatoren også =)

Skrevet

Takk for tips. Har fått sjekket grundig for falskluft og prøvd å lagt opp ekstra jording.

I går gikk den plutselig klokkereint, men i dag er den like kødden??? :( Misstenker at det kan være en sensor el lign som henger?

• 1 month later...
Skrevet

Har nå bytta LMM og temp sensor til hjernen.

Tuller fortsatt med meg. Virker som det er noe med bensintilførselen.

Starter, men tar ikke skikkelig gass og skyter i eksosen. Tar jeg derimot av kontakta til temp føleren, tar den gass som bare det, men går høyt på tomgang.

Kan det være bensintrykkregulatoren? :? Har tomgangsregulatoren noe å si?

Ville ikke starte for meg i dag...lot da bensinpumpa stå og gå samtidig som jeg klemte litt på bensinreturen og dro den på starteren..plutselig starta den....? Humørsyk??

Skrevet

Er det gass spjeld sensor på disse motorene? Banebilen gikk skikklig ruskete da jeg hadde montert min feil, så den viste 100% når spjeldet var stengt og 0% når det var helt åpent..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...