BmwE34M5 Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en 1994 modell Bmw 740i manuell. Tøff bil. Idag til morran var det veldig kaldt å skulle sette vifta på fult oppover for å få vekk isen på ruta. Men det blåser omtrent ingenting. Maks 1/20 del av det det skal. Alt av lufteluker står oppe å vifta på fult, men luft kommer det ikke. Kan det være motstanden? eller andre ting? Noen forslag? Må ha dette i orden ettersom det er kaldt å jeg er en frysepinne!
GeirAndre Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 hører du at vifta går for fult? isåfall er kupè filteret ditt tett så må ta å bytte det. hvis du vifta ikke endrer noe hastighet når du bytter hastighet så er det nok mostanden. regner med det er trinnløs motstand og den sitter på venstresiden i passasjer fotbrønnen.
BmwE34M5 Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 Det er 2-sone klima digitalt. På instrumentet står bidra på fult, men hører ikke at vifta går i det hele tatt. Ingen forskjell på om den er slått av eller på fult. Det er helt dødt. Hører det veksler inni der når jeg trykker på luft innover i bilen, nedover på beina eller opp på ruta, men det blåser ikke. Som sagt, hører ikke vifta går engang, helt død.. Hva er problemet med apparatet da? Tusen takk for svar! hører du at vifta går for fult? isåfall er kupè filteret ditt tett så må ta å bytte det.hvis du vifta ikke endrer noe hastighet når du bytter hastighet så er det nok mostanden. regner med det er trinnløs motstand og den sitter på venstresiden i passasjer fotbrønnen.
BmwE34M5 Skrevet Oktober 13, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2011 Det er 2-sone klima digitalt. På instrumentet står vifta på fult, men hører ikke at vifta går i det hele tatt. Ingen forskjell på om den er slått av eller på fult. Det er helt dødt. Hører det veksler inni der når jeg trykker på luft innover i bilen, nedover på beina eller opp på ruta, men det blåser ikke. Som sagt, hører ikke vifta går engang, helt død..Hva er problemet med apparatet da? Tusen takk for svar! hører du at vifta går for fult? isåfall er kupè filteret ditt tett så må ta å bytte det.hvis du vifta ikke endrer noe hastighet når du bytter hastighet så er det nok mostanden. regner med det er trinnløs motstand og den sitter på venstresiden i passasjer fotbrønnen.
GeirAndre Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Det er 2-sone klima digitalt. På instrumentet står bidra på fult, men hører ikke at vifta går i det hele tatt. Ingen forskjell på om den er slått av eller på fult. Det er helt dødt. Hører det veksler inni der når jeg trykker på luft innover i bilen, nedover på beina eller opp på ruta, men det blåser ikke. Som sagt, hører ikke vifta går engang, helt død..Hva er problemet med apparatet da? Tusen takk for svar! hører du at vifta går for fult? isåfall er kupè filteret ditt tett så må ta å bytte det.hvis du vifta ikke endrer noe hastighet når du bytter hastighet så er det nok mostanden. regner med det er trinnløs motstand og den sitter på venstresiden i passasjer fotbrønnen. okei. da kan man utelukke kupè filteret. ville egentlig sjekket sikring først siden den ikke går i det hele tatt.. også ta motstand og bryterpanelet etterpå
F10 Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 E38?? Samme klima som på E39. Kan være "kaktusen" - temperaturføler på høyre side under varmeapparatet. Styrer klimaanlegget.
GeirAndre Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 ja det er det på den. trinnløs formotstand
F10 Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Klimaanlegget styres av en enhet som får signaler fra uteluften, inneluften, luft fra anlegget, vanntemperatur mm. Det sitter også en føler nederst på vinduet på høyre side. Kaktusen er en sentral del av styringen. Slår den seg vrang, funker ingenting normalt. Mange kaller det digitalt klimaanlegg, men det er feil. Det er panelet som styres digitalt. Klimaanlegg i moderne biler er ganske avansert i forhold til det som vanligvis finnes i bygninger - i en annen målestokk selvfølgelig.
GeirAndre Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 åja. du snakker om styre-enheten til klima-anlegget jah;) si det da hehe
BmwE34M5 Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Liten oppdattering.. Jeg har rett og slett blitt enda mindre klok nå rett og slett.. Jeg har tidligere forklart at det ikke blåser luft ut fra varmeapparatet. Plutselig så begynte det å blåse. Jeg slo litt i dashbordet å da kom vifta. Ikke veldig masse. Men nå kommer det rareste av det rare. Når jeg kjører rett frem blåser det litt. (Vifta står på fult). Når jeg svinger til venstre slutter vifta å blåse helt fullstendig. Svinger jeg til høyre derimot, går vifta på bånn gass som den skal. Er det noe som spøker i bilen min eller hva i svarte er dette for noe rare greier? Ikke nok med det, jeg skal klage enda mer når jeg er så godt i gang. lufta som kommer ut er ikke varm, men den er lunket. Står på 32 grader, kanskje det er 16 grader som blåser ut for å tippe. Kan noen forklare meg hva i alle dager som er galt med denne 7-serien min? Det begynner egentlig å irritere meg litt dette ettersom det er minusgrader hver morgen å jeg liker å ha det godt å varmt. Ikke bare det som er, men i regnevær er man jo avhengig av å ha vifte som fungerer til enhver tid for å unngå dugg på rutene! Takker for alle svar folkens, setter stor pris på dette!
BmwE34M5 Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Liten oppdattering.. Jeg har rett og slett blitt enda mindre klok nå rett og slett.. Jeg har tidligere forklart at det ikke blåser luft ut fra varmeapparatet. Plutselig så begynte det å blåse. Jeg slo litt i dashbordet å da kom vifta. Ikke veldig masse. Men nå kommer det rareste av det rare. Når jeg kjører rett frem blåser det litt. (Vifta står på fult). Når jeg svinger til venstre slutter vifta å blåse helt fullstendig. Svinger jeg til høyre derimot, går vifta på bånn gass som den skal. Er det noe som spøker i bilen min eller hva i svarte er dette for noe rare greier? Ikke nok med det, jeg skal klage enda mer når jeg er så godt i gang. lufta som kommer ut er ikke varm, men den er lunket. Står på 32 grader, kanskje det er 16 grader som blåser ut for å tippe. Kan noen forklare meg hva i alle dager som er galt med denne 7-serien min? Det begynner egentlig å irritere meg litt dette ettersom det er minusgrader hver morgen å jeg liker å ha det godt å varmt. Ikke bare det som er, men i regnevær er man jo avhengig av å ha vifte som fungerer til enhver tid for å unngå dugg på rutene! Takker for alle svar folkens, setter stor pris på dette!
Kai-P. Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Det er ikke rett og slett viftemotoren som har tatt kvelden, da?
BmwE34M5 Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Det er ikke rett og slett viftemotoren som har tatt kvelden, da? Kan være, noen som har andre innvendinger? Men hvis den hadde tatt kvelden, er det ikke rart da at den fungerer litt? Hører forresten noen rare lyder inni der noen ganger også. Jeg misstenker dårlig kontakt, noe som er tett eller liknende jeg. Men jeg har 0 peiling!
Kai-P. Skrevet Oktober 22, 2011 Skrevet Oktober 22, 2011 Når lagrene i motoren går, så vil motoren i utgangspunktet sitte fast. Men når du slår på dashbordet eller svinger med bilen, kan vifteskovlene komme ut av posisjon og bevege seg fritt - en liten stund. Jeg setter en knapp på ødelagt viftemotor.
BmwE34M5 Skrevet Oktober 22, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 22, 2011 Kan nok hende du har rett altså, skal prøve å få tak i en sånn viftemotor. Bare stusser litt over at når det først blåser så er det langt fra varmt.. Så kanskje noe temperaturføler eller noe sånt, eller sitter den i viftemotoren? Nesten flaut å være så blank på dette området som jeg er! Hvordan er det å bytte viftemotoren, hvor/hvordan sitter den til? Og passer den overens fra andre biler? Igjen, takker for svar! Når lagrene i motoren går, så vil motoren i utgangspunktet sitte fast. Men når du slår på dashbordet eller svinger med bilen, kan vifteskovlene komme ut av posisjon og bevege seg fritt - en liten stund. Jeg setter en knapp på ødelagt viftemotor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå