Talker Skrevet Oktober 13, 2011 Skrevet Oktober 13, 2011 Jeg mener jeg har et lekk varmeregister i min e34. Ikke så mye at matter blir våte, men slik at jeg kjenner det lukter, og vinduene får et belegg som gjør at det lett dugger. Uansett så har jeg nå demontert det aller meste som skal til for å fjerne registeret. Men for å bruke bilen mens jeg får tak i et nytt ett, samt ser over skadene på det gamle, så må jeg enten koble forbi registeret, eller så må jeg plugge for vannet som går inn på registeret. Hva er best? Og hvor er det best å gjøre dette? Og om noen har et register liggende er det bare å skrike ut! Det er av typen BEHR, og jeg har ikke AC. Det er 2 tilkoblinger på venstresiden, og en tilkobling øverst på midten. Lurer også litt på hvordan man får ut selve registeret. Ser ikke noen fler klips og skruer. Er vel ikke bare rørene som holder det på plass? Og må jeg tappe av kjølevæsken før jeg kobler fra? Eller er det begrensede mengder som renner ut når jeg kobler fra rørene? Setter pris på svar, (og kanskje nytt register?)
Talker Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2011 Noen indeer på hva man bør gjøre av å plugge og å koble om?
spaix Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 ta et rør imellom de slangene som går inn på varmeregisteret, trur det skal funke
spaix Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 forresten trur jeg du må ut med dashen på bmw for å skifte register
Talker Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2011 forresten trur jeg du må ut med dashen på bmw for å skifte register Stemmer. Har gjort jobben nå, og fått det ut. Det som forundrer meg litt er at jeg ike ser noen tegn på at det skal være dårlig. Jo, jeg ser at det er kjølevæske mellom ribbene, og i bunnen av boksen det står i. Men selve registeret ser fint ut. Har til og med senket det under vann og satt trykk på det for å finne lekasjen. Men finner ingenting. Nå skal det sies at det har aldri blitt vått i dørken hos meg da, bare lukt og avogtil damp fra luftdysene. Er det vanlig at feilen ikke kan finnes så lett? Jeg trur ikke det er hverken rørene, o-ringene eller vannventilen. Det er ikke merker etter kliss av kjøleveske eller noe slikt der.
bmw330i Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 hei jeg har et varmeregister liggende fra en e36 så om det passer så ta kontakt på pm , mitt er ferdig tatt ut
Talker Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 hei jeg har et varmeregister liggende fra en e36 så om det passer så ta kontakt på pm , mitt er ferdig tatt ut da må du nesten sjekke delenummeret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå