slados Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 Hei. Byttet casterstagforinger i forstilling her forleden dag,erstattet de gammle med powerflex. Opplever nå i etterkant at bilen har fått en dur eller en slags dump klang i kupeen etter byttet.Lyden kan sammenlignes med lyden en får når en kjører med dekk som er punktert eller har veldig lite luft,synes også lyder av asfaltskjøter,hull,ujevnheter osv høres bedre inne i kupeen.Tenkte først at det kunne skyldes hjulstillingsfeil men det skal vel ikke være nødvendig med 4-hjulskontroll når man bytter casterstagforinger?. Fikk ikke montert støvdekslene som står over de orginale casterstagforingene da powerflex- foringene er tykkere men tror ikke dette spiller noen rolle for lyd/dur i kupeen. Har noen opplevd det samme eller har tips om hva det kommer av? Takker for svar
gullsakar Skrevet Oktober 14, 2011 Skrevet Oktober 14, 2011 Hei, jeg byttet nettopp foringene på bærearmene i forstilling og følte også at jeg hørte en 'durelyd' spesielt fra 70 km og oppover.. Jeg vil tippe at på min er det hjulstillingen da man bør ha 4 hjulskontroll etter bytte av disse... Har du forhørt deg med verksted..? Post gjerne inn om du finner løsningen..
slados Skrevet Oktober 14, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2011 Skal ta kontakt med gs i trondheim og høre om de har en løsning på problemet. Det var et lokalt verksted som utførte jobben så mulig gs har et bedre svar å komme med da det lokale ikke kunne forklare hva duren kommer av. Skal også spørre gs om det er nødvendig med 4 hjuls kontroll etter bytte av casterstagforinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå