Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Byttet casterstagforinger i forstilling her forleden dag,erstattet de gammle med powerflex.

Opplever nå i etterkant at bilen har fått en dur eller en slags dump klang i kupeen etter byttet.Lyden kan sammenlignes med lyden en får når en kjører med dekk som er punktert eller har veldig lite luft,synes også lyder av asfaltskjøter,hull,ujevnheter osv høres bedre inne i kupeen.Tenkte først at det kunne skyldes hjulstillingsfeil men det skal vel ikke være nødvendig med 4-hjulskontroll når man bytter casterstagforinger?.

Fikk ikke montert støvdekslene som står over de orginale casterstagforingene da powerflex-

foringene er tykkere men tror ikke dette spiller noen rolle for lyd/dur i kupeen.

Har noen opplevd det samme eller har tips om hva det kommer av?

Takker for svar :?

Skrevet

Hei, jeg byttet nettopp foringene på bærearmene i forstilling og følte også at jeg hørte en 'durelyd' spesielt fra 70 km og oppover.. Jeg vil tippe at på min er det hjulstillingen da man bør ha 4 hjulskontroll etter bytte av disse... Har du forhørt deg med verksted..? Post gjerne inn om du finner løsningen..

Skrevet

Skal ta kontakt med gs i trondheim og høre om de har en løsning på problemet.

Det var et lokalt verksted som utførte jobben så mulig gs har et bedre svar å komme med da det lokale ikke kunne forklare hva duren kommer av.

Skal også spørre gs om det er nødvendig med 4 hjuls kontroll etter bytte av casterstagforinger. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...