steinkjersannan Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 bim m52b28 vil ikke starte..ingen respons om jeg gir gass når jeg prøver og starte den..skal prøve pluggene i dag.men begynner og bli i tvil om det er dem .. skal jeg høre bensinpumpa jobbe med tenning på? er en e36 cab 94mod med m52b28 motor
Kekkonen Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 I noen tilfeller kan man høre pumpa gå..men, skru av bensinslangen inn på motoren og dytt denne ned i en colaflaske og kjør starteren i noen sekunder... kommer det bensin i flaska er det ikke no problem med den, kommer det ingenting så sier det seg jo litt selv
Howrd Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 I noen tilfeller kan man høre pumpa gå..men, skru av bensinslangen inn på motoren og dytt denne ned i en colaflaske og kjør starteren i noen sekunder... kommer det bensin i flaska er det ikke no problem med den, kommer det ingenting så sier det seg jo litt selv Her kan man bli litt lurt. På min gamle E34 520 hadde jeg samme feil, skrudde av bensinslanger, og det kom bensin som bare det. Men feilen var bensinpumpe fordi den manglet rett trykk, slik at den greide å skyve frem bensin, men ikke nok til å skyve den gjennom dyser. Er en ganske vanlig feil på pumpene at pakningene i pumpa blir dårlige slik at de super inn luft, så prøv derfor å fylle halv tank eller over, slik at pumpa er dynket i bensin. om du får start/hosting da, er det pumpa som må byttes.
Kekkonen Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 da blir det isåfall ett spørsmål og pumpa skal trykktestes da, om den leverer bensin, og det er gnist men alikevel ikke vil starte/gå rent..
steinkjersannan Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2011 ok..er over halv tank med bensin..den hoster ikke lenger.bare skinner men starter ikke...men skal sjekke bensinslanger no. er det vanskelig å skift pumpa i tanken? kan jeg bruke m3 pumpe? eller må det var til m52b28?
hao Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Samme pumpe til alle E36. Kjøpte Biltema sin en gang og det var akkurat samme pumpe som orginal. bare uten merke. støpeskjøter og alle detaljer var samme. http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Motor ... ENSELPUMP/ Om det er pumpa vet jeg ingenting om da.
steinkjersannan Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2011 hvilken slange er lettest og ta av for å skjekke om det er trykk på pumpa? ellers må jeg av med innsug ?
hao Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Har aldri prøvd det så blir prøv/feil da. For kaldt for å se på min egen. Det kommer vel slange/rør bakfra som går mot fuel rail. Antar denne kan deles et sted. http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ion_valve/
hanskr Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 om du ikkje finn slangen så kan du ta opp sete å få nåkken til å høre / kjenne på pumpa - du merker om den går eller ikkej kan også prøve å banke på den om den e død, dette fordi børstane blir slitt å har dårleg kontakt. hjelper ikkej de så mål om de er strømm bak - skjekk sikringer ?? er heilt greit å komme til å bytte den ja levere den brensin ( så gjenstår de kor fort og kor mykje) trykk og mengde - de må også ve rett. Er enklast å ta av inn til bensin galleriet vil eg tru - mulig du kan ta av me bensin filtere om du kommer til lykke til
steinkjersannan Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2011 jo finner slangene.men da må jeg av med innsug og div for å komme til...ja sett over sikkringer.men kan det være ett rele?
kanon Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 hente strøm dir fra batteri og koble på + ledning på pumpa... ikke liv da så er pumpa dau
hanskr Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 jo finner slangene.men da må jeg av med innsug og div for å komme til...ja sett over sikkringer.men kan det være ett rele? ja kan værer de - men kor de e på e36 veit eg ikkje - bør skjekke om du har straum bak eigentleg. releet pleire sitte i nærheten av hjernen i lag med 2 andre relee jump mellom 30 og 87 da går straumen direkte og pu,pa skal gå heile tida
hao Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Her har du bilde av alle releene til E36. Får vel ikke opp bildet nå da. viewtopic.php?f=1&t=181288
steinkjersannan Skrevet Oktober 17, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2011 kjørte direkte strøm på pumpa..den vibrerte godt..så da er det vell ikke den? muligens releet da? det blå som er 1 av dem 3 på utsiden av sikkringsboks?
hao Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Skal prøve å forklare deg hvor releet til pumpa er. Når du står på venstre side av bilen og ser mot høyre. Da har du sikringsboksen rett foran deg. På bortre side av hovedboksen har du et deksel som skjuler tre releer. Releet til venstre er til bensin pumpa. Grått. Hvis du har en prøvelampe kan du bruke den og se om det kommer strøm til når du setter på tenninga. Du kjenner også releet klikke da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå