Budfox Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Heisann, Har akkurat skaffet meg en E91 2008 mod d touring og skulle ta av dekkene for første gang i dag. Etter at muttere var løsnet satt dekket forsatt bom fast. Jeg måtte sparke hardt flere ganger på begge siden av dekket (lirke det fram og tilbake) for at det løsnet. Håper jeg bare ikke skadet noe..... Da jeg tok av dekkene oppdaget jeg rust på den sirkelen dekkene "henger" på. Det var også rust inne i sirkelen i det lille hullet, samte bittelitt på skiven med mutterhullene. Er det noe jeg bør gjøre noe med? I såfall, hva? Tusen takk for svar. - budfox
aottesen Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Hvis det er på navet du tenker på, så tror jeg det er ferdig-rustet ut fra fabrikk, og ikke noe å tenke på.
todleif Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Her er ein tråd på dcn om det same problemet og kva du bør gjera ved dekkskift http://www.detailersclub.no/forum/topic ... 1-audi-a5/
Budfox Skrevet Oktober 15, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2011 Her er ein tråd på dcn om det same problemet og kva du bør gjera ved dekkskifthttp://www.detailersclub.no/forum/topic ... 1-audi-a5/ Supert! Tusen takk. Her skal det kjøpes inn kobberpasta og stålbørste 2 andre spørsmål til dere bilkjennere: Da jeg skulle sette på dekkene foran var ikke navet lås, dvs. når jeg skulle stramme mutterne gikk jo dekket bare rundt og rundt, selv om jeg hadde satt på brekket. Jeg trodde brekket låste alle hjul??? Hvordan vet jeg om dekket skal på venstre eller høyre side? Jeg kan ikke se at det er noen pil på dekket som viser hvilken retning det skal rulle. Har dere noen tips på hvordan jeg kan finne ut hvilken side dekket skal på? Takk igjen
Tsbusa Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Håndbrekket fungerer kun på bakhjula. Husker noen SAAB modeller hadde håndbrekk som låste framhjula.. Du kan få noen til å sitte i bilen og trykke på bremsen evt. Etter at du har satt fast hjula og senket bilen igjen fra jekken, gå over alle boltene og stram til ekstra, kjør så 5-10mil og stram til igjen. Ang dekka, så skal det være piler på dekka om de er retningsbestemte, om du ikke finner noe, så ser man jo hvordan mønstra er, og de skal lede vannet UT av dekket ved kjøring. Ellers skal DOT merket alltid peke ut.
rekorden Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 På noen dekk ser du tydlig V-mønster når du står fremfor bilen. Ser det ut som A-mønster, er det montert feil. Gjelder desverre som regel bare sommerdekk. Ellers har noen vinterdekk merkingen 'inside' og 'outside' på dekksiden. Andre dekk igjen kan monteres på begge sider.
Arimanni Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Eg har altid meint det var tull å betale over 30k for lappen - og nå har eg iallefall fått bekreftet at kvaliteten på dagens kjøreskuler vs for 7 år sida er boss....
Dan Skrevet Oktober 15, 2011 Skrevet Oktober 15, 2011 Er heller ikke uvanlig at felgene ruster fast i navet dersom du bor i nærheten av saltvann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå