toddy87 Skrevet Oktober 16, 2011 Skrevet Oktober 16, 2011 Plages med at varmeapparater blåser kaldt på ene side og varmt på andre, selv om begge bryteren står på varmt! Har byttet temp. sensor, og byttet bryterpanel 2 ganger til ingen nytte. Hvis jeg kjører bilen HARDT en liten stund kommer det varme.. Noen som vet?
Arimanni Skrevet Oktober 16, 2011 Skrevet Oktober 16, 2011 Framme på venstre side, heilt inne med torpedoveggen (øverst - like "under" ruta) står det noen "dyser" som ligger og regulerer litt av kvart når det gjelder varmeapperat. Funket for meg å gå over desse. EDIT: Sjekket at alle kanaler i dashen er der dei skal vere?
toddy87 Skrevet Oktober 16, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2011 aha, var ikke klar over dt, skal sjekke imorgen, takker Kommer jeg til fra under rattet? over pedalene altså? eller bak speedo?
S.Hafsmo Skrevet Oktober 16, 2011 Skrevet Oktober 16, 2011 Are G: Tenger du på de som er festet i dekselet under rattet? Det er vel bare en temperaturføler med vakum fra motor. Kan vel tenke seg til at disse kan forårsake slikt. Ellers er det noen ventiler under panseret på førersiden, helt inne ved torpedoveggen, under sirkulasjonspumpen som styrer temperaturen i bilen.
heatstroke Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Henger meg på den posten der, da jeg har eksakt samme problem på min e34. Blåser kaldt på høyre side til jeg tar en tur i retning turtallsperre, da er det akkurat som noe "løsner", så blåser det varmt på begge sider.
kje Skrevet Oktober 17, 2011 Skrevet Oktober 17, 2011 Dette skyldes som nevnt "varmebatteriet" venstre side mot torpedoveggen i motorrommet. Etter at jeg var ferdig med motorbytte hadde de hengt seg opp pga de hadde stått tørt. Jeg fikk da kun varme på den ene siden, men etter jeg flushet systemet og helte på ny kjølevæske og flittig justerte varmen opp og ned mens jeg kjørte "løsnet" ventilene og alt fungerer idag Hjelper ikke det: skru ut hele "batteriet" og rengjør/smør det opp.
toddy87 Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2011 takker og bukker, hadde aldri greid å finne ut av det dær selv..
toddy87 Skrevet Oktober 29, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2011 har nå renset og smurt opp disse "batteriene", men har fremdeles samme prob..
kje Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 Kan du høre at ventilene åpner og lukker? Går sirkulasjonspumpa når nøkkelen står i posisjon 2? Du går ingen problemer ellers med kjølesystemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå