e34bmw535i Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 noen som sliter med at den ikke vil gire ned med engang? Kan ha full gass og den kjører med turtallet mellom 2-3
Random Hero Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 har en eller flere defekte abs sensorer.Sliter vel jeg litt da Har en girkasse jeg syns er treg i å gire, når den er kald må den nesten opp på rødt turtall, når den er varm er den OK men føles litt upassende til bilen. kjører du kald motor opp til rødt?
OrjanBmw Skrevet Oktober 20, 2011 Skrevet Oktober 20, 2011 Må nesten det av og til. Ellers blir den i 1-2 gir og bremser med motoren en gang jeg slipper gassen, må gasse litt første gangen før den hopper til tredje, etter det er den ok. Når bilen har gått litt er det ikke noe problem, ofte bare 1km så er alt fint igjen. Tenkte jeg skulle fikse oljeskift flushing og filtere m.m. men er dyyrt!
Random Hero Skrevet Oktober 30, 2011 Skrevet Oktober 30, 2011 prøvd å gjøre slik hankook besrkiver her i en tidligere post på side 1? han kjøpte seg nettopp en e36 cab, der han fikk samme problem etter en stund, var bare å fylle luft i dekka slik at de hadde likt nivå. så var kassa fin igjen
Hankook Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Hvis den oppfører seg som normalt etter oljen har blitt varm. (etter du har kjørt litt) virker det som om løsningen din er flush + olje/filterskift. Dette er noe du bør vurdere og få gjort før du brenner kassen. Hvor holder du til?
OrjanBmw Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 holder til i bergensområdet, men kjører mye mellom bergen kristiansand til tider, langs kysten. vet du om noen som kan flushe? sjekket verksted og de skulle ha 5-6 tusen, pluss olje. litt drøyt...
e34bmw535i Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 fant ut at det ikke er noe som helst problem med girkassa. katalysatoren har blitt så tett at det nesten ikke kommer noe eksos ut av endepotta, det var derfor den gikk så tungt. Det er ikke noen her som har katalysator til bmw e39 mod 95-98 automat?
Random Hero Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 eksosen er lik på automat og manuell. får jeg tak i et 528 eksosanlegg så har plutselig jeg et 523 anlegg som må vekk, men regner med at det haster for deg da..
Hankook Skrevet Oktober 31, 2011 Skrevet Oktober 31, 2011 Hvilken motor har du? Touring eller Sedan? jeg har ett til 520iat 98mod
e34bmw535i Skrevet Oktober 31, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 31, 2011 har 520 sedan, 97 mod. Hvor mye skulle du hatt for det?
e34bmw535i Skrevet November 9, 2011 Forfatter Skrevet November 9, 2011 faen heller! cat'en var tett og har kjøpt ny, men den går forsatt tungt! Hva kan det være?!
huldra66 Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 faen heller! cat'en var tett og har kjøpt ny, men den går forsatt tungt! Hva kan det være?! Noe forvirrende dette , du starter tråden med att den girer tregt og nå går den tungt?? Uansett treg giring stopper på 2 og 3 og nekter /vanskelig og få videre kan er som sagt tidligere ABS sensorer eller forsjellige dekk / Dekktrykk / forsjellig rulleomkrets fremdekk. Alt dette er vanlige problemer ved treg giring / høyt turtall før giring Kasse er programmert til ikke å gire i sving eventuell skrens situasjon der fremdekkene går med forsjellig hastighet. og det vil de gjøre eller elektronikk tro de gjør ved nevnte problemer over. Har selv 2 E39 og har hatt observert begge typer problemer ( def ABS sensor og kjøring med to forsjellige dekk fremme ) Hilsen Terje
Random Hero Skrevet November 10, 2011 Skrevet November 10, 2011 Hadde vel ikke vært så dumt å kjørt inn til den lokale BMW forhandleren å tatt en diagnose. så finner du ut om all elektronikken er slik den skal være. Anbefaler BMW verksteder, og ikke vanlige alt mulig verksted. Har hatt dårlig erfaring med diagnose utsyr på ikke merke verksteder.
e34bmw535i Skrevet November 11, 2011 Forfatter Skrevet November 11, 2011 ja er litt forvirra selv, men så er det ikke jeg som kjører bilen selv. Men prøver å finne ut feilen, var på diagnose idag og viste ingen feil, mekanikeren var ganske sikker på at da er det endepotta som er tett og full av dritt, så den måtte byttes ut. Men jeg trodde det var noe med girkassa først siden den girte så seint og det gikk så tregt, men kommet fram til at eksosen ikke kommer ut så det går for tungt til motoren. Men skal bytte potta så gir jeg tilbakemelding om hva som var feilen. Takker for svar
Random Hero Skrevet November 11, 2011 Skrevet November 11, 2011 Har bakpotte til sedan visst du skulle trenge det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå