Gå til innhold

Hjelp til valg av råder! M50B25 -> 2.8l stroker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg trenger valg til hjelp av råder! er tilbud på h profil råder på pure-pf for tiden! og jeg har ikke kommet så langt enda at jeg har fått delt motoren min for å undersøke hvilke råder jeg trenger! Bilen er en M50B25 som skal bli stroket til 2.8l Etter det jeg skjønner så har denne motoren originalt 135mm råder og den skal me 2.8l veiva ha 130mm råder. Stemmer denne informasjonen? noen som har noe greie på dette? :) Å har begge veiv akslingene samme diameter der rådene skal sitte?

Takker for svar!:)

Skrevet

Kommer an på stemplene du skal bruke.. Skal du inn med smidde stempel? Blir di eventuelt kjøpt til m50b25 eller m52b28?

Er stemplene til b28 skal du ha 135mm råder.. Kjører du med b25 stempel må du ha 130mm råder..

M50b25 (vanos) bruker 140mm råder.

M50b25 (uten vanos) bruker 135mm råder

M52b28 (vanos) bruker 135mm råder.

Skrevet

åja! :) Vet du noe om tykkelse på toppakning jeg burde gå for? regner med at det kanskje blir for høy kompresjon for motoren? planen nå er forsterka råde-og bærelager, smidde råder, ARP toppbolter, og veiva!

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Skrevet

hehe, ja har sett litt der men skjønner ikke hva som er bra å hva som er søppel inne på den siden! Noen retningslinjer? visst du har giddi å tatt deg tiden til det, eventuelt sendt meg noen linker til noen brae H råder, råde-og bærelager, samt en stål-toppakning?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...