oakland Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Hei jeg har et probelm med min bmw 528i 99model. I dag tidlig når jeg skulle starte bilen var det lite med strøm på bilen. Men jeg fikk start og kom meg frem. Da jeg startet bilen igjen satt jeg på TEST NR.9 på OBC og fikk frem at spenningen varriert mellom 13,1v -13,5v mens jeg køyrte. Jeg stoppet bilen og batteriet datt ned til 12,4v etter ca 30 min var jeg ute igjen og batteriet viste 11,9V. Hva kan være galt.? betteriet er nytt for ca 1 mnd siden. MVH Erling Eikeland
todleif Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Mål ladingen på batteriet. Og mål strømmen ifra batteriet når motoren er av. Hugs at det er vel ca 15 minutt det tar før bilen går i dvale
oakland Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2011 Var nett ute å målte målte 11,5 V på batteriet, dette er dårlig greier
oakland Skrevet Oktober 18, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2011 Tror du kun det er det som er feilen og At bilen ikkje tapper det for strøm.? Det hadde jo vært det beste.
todleif Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Sia du har nytt batteri, er det liten sansynligheit for at det er dårligt. Da er det andre ting du bør sjekka. (det har eg allerede nevnt i første innlegget mitt i denne tråden)
oakland Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Jeg skal ladde opp batteriet så skal jeg se om skjer noen endringer. Liker lite tenken på å feilsøke på det elektrsike systemet, det er jo eit hav av ledninger i bilen.
hao Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Ja, lad opp batteriet. Nye batteri trenger ikke være ladet så mye og når det er nytt. Det vil da ta ganske lang tid for dynamoen på bilen å lade det fult. Sett det til lading som du sier og la det stå minst over natta. Kommer an på lader da men har du valg så lad på minimum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå