bricks Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Noen som har byttet?Og har erfaringer å dele?
a4driver Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Har en pakke på vei med dette. Kan gi tips når jeg har gjort dette i løpet av noen dager nå. Har samme motor som du beskriver...
bricks Skrevet Oktober 21, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2011 Har en pakke på vei med dette. Kan gi tips når jeg har gjort dette i løpet av noen dager nå. Har samme motor som du beskriver... Hadde satt veldig pris på det
mspec Skrevet Oktober 23, 2011 Skrevet Oktober 23, 2011 ligger en diy her om akkurat dette,dog det er til m42..om det er store forskjeller vet ikke jeg..
a4driver Skrevet Oktober 24, 2011 Skrevet Oktober 24, 2011 ligger en diy her om akkurat dette,dog det er til m42..om det er store forskjeller vet ikke jeg.. Joda m42 motorens veivhusventilasjon kan ikke sammenlignes. Det er en 10 år eldre motor enn n42, som har en egen olje separator. M42 har en slange fra toppdeksel rett til tilkobling i i innsug, så enkelt det kan gjøres, mens n42 har slange fra toppdeksel til oljeseparator, og fra denne går oljedamt til innsug, og rennende olje ned i peilepinne.
bricks Skrevet November 9, 2011 Forfatter Skrevet November 9, 2011 Har en pakke på vei med dette. Kan gi tips når jeg har gjort dette i løpet av noen dager nå. Har samme motor som du beskriver... Har du byttet?
a4driver Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Har ikke fått gjort dette enda. Begynte en kveld men innsugmanifold har 2 bolter som må taes av fra undersiden. Og jeg venter til jeg har bukk tilgjengelig. Alt virket rett fram. Av med vannkasse over bakre del av motor. Av med deksel over motor. Av med bensinslange på injection rail. Av med rail. Av med luftfilterboks og luftmengdemåler. Av med innsug. Bytt separator og sett alt sammen.
bricks Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 Ok, tenkte jeg skulle bestille deler snart, kjøpte du nye pakninger til innsugmanifoli?
a4driver Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Ok, tenkte jeg skulle bestille deler snart, kjøpte du nye pakninger til innsugmanifoli? Jeg bytter hvis jeg må, har ett sett liggende som jeg returnerer hvis de ser bra ut de som står på.
gullsakar Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 kan jeg spørre om symptomer dere har siden dere skal bytte?...
lierbimmer Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 kan jeg spørre om symptomer dere har siden dere skal bytte?... det er en servicedel som skal byttes akkurat som oljefilter og luftfilter.
bricks Skrevet November 14, 2011 Forfatter Skrevet November 14, 2011 kan jeg spørre om symptomer dere har siden dere skal bytte?... svetting/lekkasje på slangene hos meg
gullsakar Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 oki.. får du en ''ulelyd'' hvis du skrur av oljepåfyllingslokket når den sviver...? det gjør jeg så mistenker den begynner å tette seg på min m52.. lierbimmer: ikke helt det samme da.. hvis ''fru olsen'' på 70 år leverer bilen på service så bytter de ikke veivhusvent... det er HELT sikkert.. men skjønner poenget..
a4driver Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Grunn til at jeg bytter er at alle slangene var totalt utslitt. Innsugets vakum sugde til og med den ene flat slik at det ikke var noe særlig mulighet for gjennomstrømming. Har fått byttet 2 av slangene, men ikke tatt oljeseparatoren enda.
lierbimmer Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 lierbimmer: ikke helt det samme da.. hvis ''fru olsen'' på 70 år leverer bilen på service så bytter de ikke veivhusvent... det er HELT sikkert.. men skjønner poenget.. hehe. nei, de gjør nok ikke det. men du burde sjekket når den var byttet sist og kanskje gjort det;) desverre alt for mange som overser dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå