Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Har en pakke på vei med dette. Kan gi tips når jeg har gjort dette i løpet av noen dager nå. Har samme motor som du beskriver...

Hadde satt veldig pris på det :D

Skrevet
ligger en diy her om akkurat dette,dog det er til m42..om det er store forskjeller vet ikke jeg..

Joda m42 motorens veivhusventilasjon kan ikke sammenlignes. Det er en 10 år eldre motor enn n42, som har en egen olje separator. M42 har en slange fra toppdeksel rett til tilkobling i i innsug, så enkelt det kan gjøres, mens n42 har slange fra toppdeksel til oljeseparator, og fra denne går oljedamt til innsug, og rennende olje ned i peilepinne.

• 3 weeks later...
Skrevet
Har en pakke på vei med dette. Kan gi tips når jeg har gjort dette i løpet av noen dager nå. Har samme motor som du beskriver...

Har du byttet?

Skrevet

Har ikke fått gjort dette enda. Begynte en kveld men innsugmanifold har 2 bolter som må taes av fra undersiden. Og jeg venter til jeg har bukk tilgjengelig. Alt virket rett fram. Av med vannkasse over bakre del av motor. Av med deksel over motor. Av med bensinslange på injection rail. Av med rail. Av med luftfilterboks og luftmengdemåler. Av med innsug. Bytt separator og sett alt sammen.

Skrevet
Ok, tenkte jeg skulle bestille deler snart, kjøpte du nye pakninger til innsugmanifoli?

Jeg bytter hvis jeg må, har ett sett liggende som jeg returnerer hvis de ser bra ut de som står på.

Skrevet

oki.. får du en ''ulelyd'' hvis du skrur av oljepåfyllingslokket når den sviver...? det gjør jeg så mistenker den begynner å tette seg på min m52..

lierbimmer: ikke helt det samme da.. hvis ''fru olsen'' på 70 år leverer bilen på service så bytter de ikke veivhusvent...:) det er HELT sikkert..

men skjønner poenget..;)

Skrevet

Grunn til at jeg bytter er at alle slangene var totalt utslitt. Innsugets vakum sugde til og med den ene flat slik at det ikke var noe særlig mulighet for gjennomstrømming. Har fått byttet 2 av slangene, men ikke tatt oljeseparatoren enda.

Skrevet

lierbimmer: ikke helt det samme da.. hvis ''fru olsen'' på 70 år leverer bilen på service så bytter de ikke veivhusvent...:) det er HELT sikkert..

men skjønner poenget..;)

hehe.

nei, de gjør nok ikke det.

men du burde sjekket når den var byttet sist og kanskje gjort det;)

desverre alt for mange som overser dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...