Gå til innhold

Hvordan skru av ytre styreledd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har nå prøvd en stund å skru ut ytre styreledd men kommer ingen vei.

Er det noen som har noen gode tips på hvordan dette gjøres?

Edit:

Poenget men dette er å bytte tannstaget mitt fra en delebil til en kompis men ene mutteren på venstre yterledd hadde kjilt seg fast og endte opp med å kappe mutteren, da var planen å ta venstre ytreledd fra min.

Skrevet

Prøvde dette, var ikke sjanse i ******* at den ville av...

Prøvde rust fjerner og gass flamme for å løsne det.

Andre ideer?

Foresten, er ytreledd fra biltema noe å stole på?

Og angående hjulsillings kontroll, noen som vet pris på dette? Og bør jeg frakte bilen bort til kontroll eller er det mulig å kjøre bort hvis vi prøver å få det noe lunde beint?

Skrevet
kjøp komplett styrestag istedenfor og knote så mye :P koster vel 400 eller no

Er helt enig! Hvis du mener nytt styrestag + ytre- og indreledd :P

Kommer på en hyggelig pris på 3800kr fra koed kontra den til 12000kr på gs og 12000-15000kr på verksted(inkludert arbeid) :P

Eller mener du pris på hjulstillingskontroll? Billigste jeg fant for kontroll var 1000kr :)

Skrevet
Husk å slå løs låsehylsa som sitter der. Bruk rørtang om det ikke løsner. Kan kjøre til verkstedet.
Prøvde med Rørtang men kanskje ikke den rette sorten =/

Ved å kjøre til verksted, mener du da at jeg kan levere delen til dem for å løsne den mot betaling?

Skrevet

Er det ikke lettere å kjøpe hele staget, også stille det nogenlunde rett, også kjøre den til framstillingskontroll? :) fått framstillingskontroll for knappe 500 lappen på et "ikke merke " verksted om man kan kalle det det :)

det er vel den saken her du trenger?

Sporestænger

Venstre www1330 NOK 161,00 / NOK 201,251 Kjøp stk.

Højre www1331 NOK 161,00 / NOK 201,251 Kjøp stk.

Til følgende modeller:

Alle modeller, Inkl. M3-modeller

Information:

- Både inderste + Yderste

Skrevet
Er det ikke lettere å kjøpe hele staget, også stille det nogenlunde rett, også kjøre den til framstillingskontroll? :) fått framstillingskontroll for knappe 500 lappen på et "ikke merke " verksted om man kan kalle det det :)

det er vel den saken her du trenger?

Sporestænger

Venstre www1330 NOK 161,00 / NOK 201,251 Kjøp stk.

Højre www1331 NOK 161,00 / NOK 201,251 Kjøp stk.

Til følgende modeller:

Alle modeller, Inkl. M3-modeller

Information:

- Både inderste + Yderste

Vurderte det ja men lommeboken min har det litt vondt akkurat denne måneden =/

Går ut i fra at man må av med belgen da? Nye fester til belgene etterpå, eventuelt ny belg hvis vi klipper i belgen med et uhell? (er skikkelig grønn når det kommer til bil :oops: )

Vi fikk av det ødelagte ytreleddet i dag på donor bilen så trenger bare nytt ytreledd nå siden mine er rustet fast på mitt styrestag.

Skrevet

hvis styre kula kar rustet fast i staget er det ingen verktøy som griper hardt nok.

hadde gåen indre ledd skulle ta av mansjetten satte kula fast i skrustikka å sveiste på halvmeter stang til staget, vrei styre staget rett av.

husk tectyl ¨på gjengene

Skrevet
husk tectyl ¨på gjengene
Notert! :)
Er lettere hvis du skrur av hele styrestaget ut av tannstanga. Da kan du sette det i skrustikka å bruke makt.
Vi satte styrestaget i skruestikka for å få kunne bruke mer makt, endte opp med at skruestikka knakk #-o
Skrevet

Det indre styreleddet får du enkelt av ved å legge om mot den sida du holder på med å ta av klemma ytterst på mansjetten og dra den inn. Rørtang på leddet (det som staget med kule i enden sitter i). Kjøp komplett indre og ytre styreledd på mekonomen, koster deg under 500kr, forhjulskontroll koster rundt 1000kr... Hvis mekanikeren må stø å knote med å løsne endeleddet i 30 min for å justere blir det dyrere uansett. Så nye deler er en bra investering :)

Å hvis du ikke aner hva du driver med, hvorfor gjør du det da? ;)

Skrevet
Det indre styreleddet får du enkelt av ved å legge om mot den sida du holder på med å ta av klemma ytterst på mansjetten og dra den inn. Rørtang på leddet (det som staget med kule i enden sitter i). Kjøp komplett indre og ytre styreledd på mekonomen, koster deg under 500kr, forhjulskontroll koster rundt 1000kr... Hvis mekanikeren må stø å knote med å løsne endeleddet i 30 min for å justere blir det dyrere uansett. Så nye deler er en bra investering :)

Å hvis du ikke aner hva du driver med, hvorfor gjør du det da? ;)

Har ikke råd te nytt styrestag da ingen verksted ville overhale disse. Pris på verksted varierte fra 12000-15000kr totalt og når jeg bor for meg selv som lærling så har jeg ikke allverdens med penger... + hadde vert gøy og lært noe da jeg er grønn angående bil.

Jobben ble gjort i helgen så mangler bare 4 hjullskontroll nå =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...