Pidi Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Hei Har nå prøvd en stund å skru ut ytre styreledd men kommer ingen vei. Er det noen som har noen gode tips på hvordan dette gjøres? Edit: Poenget men dette er å bytte tannstaget mitt fra en delebil til en kompis men ene mutteren på venstre yterledd hadde kjilt seg fast og endte opp med å kappe mutteren, da var planen å ta venstre ytreledd fra min.
LarsBMW Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Du må holde igjen det indre med fastnøkkel. Husk hjulstillingskontroll etterpå.
Pidi Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Prøvde dette, var ikke sjanse i ******* at den ville av... Prøvde rust fjerner og gass flamme for å løsne det. Andre ideer? Foresten, er ytreledd fra biltema noe å stole på? Og angående hjulsillings kontroll, noen som vet pris på dette? Og bør jeg frakte bilen bort til kontroll eller er det mulig å kjøre bort hvis vi prøver å få det noe lunde beint?
LarsBMW Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Husk å slå løs låsehylsa som sitter der. Bruk rørtang om det ikke løsner. Kan kjøre til verkstedet.
gkw89 Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 kjøp komplett styrestag istedenfor og knote så mye koster vel 400 eller no
Pidi Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 kjøp komplett styrestag istedenfor og knote så mye koster vel 400 eller no Er helt enig! Hvis du mener nytt styrestag + ytre- og indreledd Kommer på en hyggelig pris på 3800kr fra koed kontra den til 12000kr på gs og 12000-15000kr på verksted(inkludert arbeid) Eller mener du pris på hjulstillingskontroll? Billigste jeg fant for kontroll var 1000kr
Pidi Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Husk å slå løs låsehylsa som sitter der. Bruk rørtang om det ikke løsner. Kan kjøre til verkstedet. Prøvde med Rørtang men kanskje ikke den rette sorten =/Ved å kjøre til verksted, mener du da at jeg kan levere delen til dem for å løsne den mot betaling?
driftit Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Er det ikke lettere å kjøpe hele staget, også stille det nogenlunde rett, også kjøre den til framstillingskontroll? fått framstillingskontroll for knappe 500 lappen på et "ikke merke " verksted om man kan kalle det det det er vel den saken her du trenger? Sporestænger Venstre www1330 NOK 161,00 / NOK 201,251 Kjøp stk. Højre www1331 NOK 161,00 / NOK 201,251 Kjøp stk. Til følgende modeller: Alle modeller, Inkl. M3-modeller Information: - Både inderste + Yderste
Pidi Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 Er det ikke lettere å kjøpe hele staget, også stille det nogenlunde rett, også kjøre den til framstillingskontroll? fått framstillingskontroll for knappe 500 lappen på et "ikke merke " verksted om man kan kalle det det det er vel den saken her du trenger? Sporestænger Venstre www1330 NOK 161,00 / NOK 201,251 Kjøp stk. Højre www1331 NOK 161,00 / NOK 201,251 Kjøp stk. Til følgende modeller: Alle modeller, Inkl. M3-modeller Information: - Både inderste + Yderste Vurderte det ja men lommeboken min har det litt vondt akkurat denne måneden =/ Går ut i fra at man må av med belgen da? Nye fester til belgene etterpå, eventuelt ny belg hvis vi klipper i belgen med et uhell? (er skikkelig grønn når det kommer til bil ) Vi fikk av det ødelagte ytreleddet i dag på donor bilen så trenger bare nytt ytreledd nå siden mine er rustet fast på mitt styrestag.
SideIn Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 hvis styre kula kar rustet fast i staget er det ingen verktøy som griper hardt nok. hadde gåen indre ledd skulle ta av mansjetten satte kula fast i skrustikka å sveiste på halvmeter stang til staget, vrei styre staget rett av. husk tectyl ¨på gjengene
Margido Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Er lettere hvis du skrur av hele styrestaget ut av tannstanga. Da kan du sette det i skrustikka å bruke makt.
Pidi Skrevet Oktober 20, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2011 husk tectyl ¨på gjengene Notert! Er lettere hvis du skrur av hele styrestaget ut av tannstanga. Da kan du sette det i skrustikka å bruke makt. Vi satte styrestaget i skruestikka for å få kunne bruke mer makt, endte opp med at skruestikka knakk
Hawkon88 Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Ikke bruk tectyl (da det er så enormt seigt og tungt å få av igjen når det først har satt seg) men KOBBERPASTA!
JulianS Skrevet Oktober 21, 2011 Skrevet Oktober 21, 2011 Det indre styreleddet får du enkelt av ved å legge om mot den sida du holder på med å ta av klemma ytterst på mansjetten og dra den inn. Rørtang på leddet (det som staget med kule i enden sitter i). Kjøp komplett indre og ytre styreledd på mekonomen, koster deg under 500kr, forhjulskontroll koster rundt 1000kr... Hvis mekanikeren må stø å knote med å løsne endeleddet i 30 min for å justere blir det dyrere uansett. Så nye deler er en bra investering Å hvis du ikke aner hva du driver med, hvorfor gjør du det da?
Pidi Skrevet Oktober 24, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2011 Det indre styreleddet får du enkelt av ved å legge om mot den sida du holder på med å ta av klemma ytterst på mansjetten og dra den inn. Rørtang på leddet (det som staget med kule i enden sitter i). Kjøp komplett indre og ytre styreledd på mekonomen, koster deg under 500kr, forhjulskontroll koster rundt 1000kr... Hvis mekanikeren må stø å knote med å løsne endeleddet i 30 min for å justere blir det dyrere uansett. Så nye deler er en bra investering Å hvis du ikke aner hva du driver med, hvorfor gjør du det da? Har ikke råd te nytt styrestag da ingen verksted ville overhale disse. Pris på verksted varierte fra 12000-15000kr totalt og når jeg bor for meg selv som lærling så har jeg ikke allverdens med penger... + hadde vert gøy og lært noe da jeg er grønn angående bil. Jobben ble gjort i helgen så mangler bare 4 hjullskontroll nå =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå