beemer93 Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Hei, tenkte det var på tide med litt krefter i bimmeren, og vurderte da et kjøp av en chip! Har sett litt rundt på forumet anngående dette...men har ikke helt funnet ut av hva jeg bør ha var noe snakk om vamos og slikt, og lurte også dette...er det hjernen eller? Er forørvrig en 93 modell! takker for svar
S.Hafsmo Skrevet Oktober 18, 2011 Skrevet Oktober 18, 2011 Chip til en 520i er nok dessverre bortkastede penger. Skal du ha noe effekt av disse må du nok gå tilverks med betydelig mere penger. Enten i form av et kinaturbo-kit, eller sugetrim (dyre hester). Den rimeligste måten å øke effekten på vil nok være å bytte motor. alle motorene til E34 er billige, og det samme er delebiler fra sverige (som er det beste utgangspunktet). Såfremt du ikke går for M5 motoren vel og merke. Uansett hva du velger, komme du nok ikke unna det hele rimeligere enn å bytte ut bilen med f.eks en 525i eller større. Forøvrig kan du jo bare gå for åpent konfilter og effektanlegg, så høres det ihvertfall ut som at du har mere effekt. Vanos = variable Nockenwellensteuerung, og er BMW's variable ventilstyring.
beemer93 Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2011 takker for svar Hafsmo så praktisk talt så er det egentlig ikke noen poeng i å skifte noe på motoren.. rett og slett bytte motor men har ikke noen stor plan om å skifte motor sånn egentlig, hvor vanskelig er det med et bolt-on turbosett ? har ikke mye erfaring og sånt enda...men hvor mye ville det i praksis hjelpe med en turbo ? har hørt man kan ha opptil 1.2 bars ladetrykk på orginalmotoren...kanskje bedre å holde seg på det sikre der uansett ! Det jeg er ute etter er jo litt mer effekt i grunnen 10-20 % f.eks...uten å skifte motor ^^ Hehe, endestykket er fra et effektannlegg...så lyden er fin den men ser jo ikke bra ut å ha en syk motorlyd når farten ikke samsvarer
S.Hafsmo Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 Hvis du ikke er nødt til å ha bilen i drift hver dag, kan du jo godt prøve deg på et kinaturbo-kit. Dog blir det alltids mye dyrere enn man hadde trodd, og man ender ofte opp med en mindre driftssikker bil. Har du lyst til å prøve deg på det, ligger det mye informasjon og kunskap i denne tråden: Nyttig info ang turbokonvertering bmw motorer Vedr. å trimme motoren uten turbo (sugetrim), er 1000,- pr hk et tall man hørte ofte før i tiden, og stemmer sikkert til en grad i dag og. Du skulle fått deg den gode gamle boka som heter "Biltrimming". Tror den kom i 77' eller noe. Er veldig utdatert, men "the basics" er fortsatt de samme.
Danielen Skrevet Oktober 19, 2011 Skrevet Oktober 19, 2011 sikkert en irriterende kommentar, men hvorfor ikke selge å bare kjøpe en 525? da har du litt mer effekt, holder lengre og det er orginalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå