kimmen12 Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Hei. Har byttet speedometer på E38'n. Etter jeg gjorde dette skjer det ingenting når jeg trykker på BC under radioen eller BC på venstre stake v/ rattet. Klokken viser --:-- og ingen av knappene fungerer. Kan dette ha noe med speedometeret å gjøre? Høres veldig rart ut, siden det er akkurat det samme (samme nr) på det.. Takker for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Sitter det ikke en chip i bakkant av panelet, som blandt annet skal lagre km.stand, som du må flytte over på det nye instrumentet? (Sitter noen ganger i kjørecomputeren...) Har kun skumlest om noe slikt tidligere altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Det sitter en avtagbar boks bakpå speedoen. Hvor det går en blå og en hvit plugg på. Kan det være den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Har googlet litt om dette du skrev og ser at mitt speedometer har den gamle typen med separat IKE-modul så det er bare å bytte om på de forskjellige instrumentene. Jeg vet ikke om dette vil gjøre slik jeg får tilgang til OBC'n i midtkonsollen igjen. Tiden vil vise. Vil hvertfall få riktig km-stand og få vekk den røde prikken. (selv om det var bare 200 km i forskjell fra ny/gammel speedo). Gir en tilbakemelding her slik andre kan ha mulighet til å få nytte av dette i senere tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimmen12 Skrevet Oktober 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2011 Kan da legge til at dette fungerte. Å få den riktige IKE-modulen på plass til speedometeret gjorde at KM-stand ble riktig. Rød prikk på trip-teller, det svake lyset forsvant i gir 2-3-4 og computeren i midtkonsollen fungerer. Kanun =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Oktober 19, 2011 Share Skrevet Oktober 19, 2011 Så bra! Dette fikset du jo fint Vurderer å bygge om til check control instrument i min bil etterhvert, og nå vet jeg helt sikkert at modulen må flyttes over. Nå gjenstår bare å finne ut om det ligger klart til ccm-modulen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå